محصول جدید فورد؛ رقیب سر سخت فیات-کرایسلر

خودروی شاسی بلند برانکوی فورد، کمربند خود را سفت کرده است که به جنگ برند جیپ از گروه خودروسازی فیات-کرایسلر برود.

به گزارش ایمنا به نقل از سایپانیوز، راهبرد بازاریابی و محصول فورد روز گذشته با عرضه‌ی خانواده جدید از شاسی بلند برانکو معرفی شد و پیدا است که فورد به سهم بازار پرفروش جیپ چشم دوخته است.

خط تولید شاسی بلند برانکو، تولید انبوه و تحویل به مشتری را از اواخر همین ماه شروع خواهد کرد که هم مدل‌های دو-در و هم چهار-در به علاوه یک مدل کوچک‌تر و اسپورت تر خواهد داشت. فورد برای بازاریابی این محصول از لوگوی Bronco Nation و از کمپینی با عنوان Built Wild استفاده کرده و مفهوم آن این است که این خودرو برای «طبیعت وحشی ساخته شده است». این بخش از بازار، یعنی خودروهای مخصوص دشت و دمن، سالیان سال است که زیر تسلط جیپ بوده و دست یازیدن به آن کار آسانی نیست.

برای همین فورد تلاش می‌کند در معرفی محصول رقیب جیپ، فناوری‌های جدید آف-رود off-road را به رخ بکشد و نشان دهد برانکو چگونه از پس شن، گل و لای، ناهمواری، شیب تند و طبیعت وحشی برمی آید. نکته جالب آن انجام تست‌هایی است که به «تست شکنجه» معروف است.

جیم فارلی قائم مقام عملیاتی مدیر عامل در مصاحبه‌ای گفته است: «خودروی ما تفاوت زیادی با رانگلر دارد». اشاره‌ی او به مدل رانگلر جیپ است که سالیان سال بلامنازع در این عرصه یکه تاز بوده است. به همین جهت فارلی می‌گوید: «ما این خودرو را طوری طراحی کرده‌ایم که مشتری هر روز با آن زندگی کند».

تحلیلگران بازار خودرو می‌دانند که مأموریت اصلی برانکو در بازار دشوار امروز، سپری شدن اوضاع ناشی از شیوع ویروس کرونا است. سال گذشته فورد اعلام کرده بود که کارخانه خود در وین میشیگان را تجدید ساختار می‌کند و در آن وانت‌های اندازه متوسط رنجر و شاسی بلند برانکو را می‌سازد، چون مشتری و بازار بیشتری نسبت به خودروهای هیبریدی و جمع و جور دارد و انتظار می‌رود که سود عملیاتی از این تغییر راهبرد، حدود ۱ میلیارد دلار باشد.

عکس‌های منتشر شده در کمپین تبلیغاتی فورد نشان می‌دهد که برانکو رگه‌هایی از نسل اول برانکو ساخته شده در سال‌های ۱۹۶۶ تا ۱۹۷۷ دارد، نسل قدیم برانکو در سال ۱۹۹۶ متوقف شد چون بازار خودروهای شاسی بلند دو-در رو به افول بود.

با اینکه فیات کرایسلر در مورد ورود یک رقیب جدی اظهار نظر نکرده است، اما مایک مانلی Mike Manley مدیر عامل این شرکت و مدیر عامل قبل از او سرجیو مارچیونه، سرمایه گذاری هنگفتی روی برند چیپ کرده‌اند. طوری که این برند در حال حاضر شش محصول پرفروش از رنگید Renegade کوچک گرفته تا وانت گلادیاتور در بازار عرضه کرده و چند مدل دیگر هم در راه دارد. جیپ بخش مهمی از درآمد فیات کرایسلر را تشکیل می‌دهد و حتی آدام جوناس تحلیلگر مورگان استنلی سه سال پیش گفته بود که ارزش برند جیپ ۱۲۰ درصد کل فیات کرایسلر است که در آن زمان ۲۰ میلیارد دلار بود، یعنی به تنهایی خود برند جیپ ارزشی بالاتر از کمپانی مادر دارد.

سال ۲۰۱۹، برند جیپ موفق به فروش ۱.۵ میلیون دستگاه جیپ در سطح جهان شد که نسبت به سال ۲۰۱۸، روند کاهشی داشت چون در سال ۲۰۱۸ رقم فروش جیپ به ۱.۶ میلیون دستگاه رسیده بود.

فورد اگر خیلی موفق عمل کند، در سال اول ۱۲۵ هزار دستگاه از سهم این بازار را به خود اختصاص خواهد داد. در سال ۱۹۷۹ فروش برانکو به ۱۰۰ هزار دستگاه رسید.

یکی از برنامه‌های کمپین تبلیغاتی فورد برای فروش برانکو، ایجاد یک مرکز تست جاده‌ای خودرو است که نام آن را Off-Roadeo گذاشته است که نوعی خوش ذوقی در ترکیب کلمات در زبان انگلیسی آمریکا است و از دو کلمه off-road به معنی خودروی دشت و دمن و Rodeo به معنی مسابقات گاوچرانی است که در آن گاوهایی به نام برانکو مورد استفاده قرار می‌گرفت.

رونمایی اینترنتی از این خودرو در تاریخ ۱۳ جولای (۲۳ تیر) برگزار می‌شود.

کد خبر 432505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.