جهانگیری: سیاست‌های پژوهشی متناسب اولویت استان‌ها باشد

معاون اول رئیس جمهور در جلسه شورای عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: سیاست‌ها و برنامه‌های فناورانه و پژوهشی متناسب با آمایش سرزمینی و اولویت استان‌ها باشد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رئیس جمهور، اسحاق جهانگیری روز دوشنبه در جلسه شورای عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) با تاکید بر اهمیت تدوین سیاست‌ها و برنامه‌های فناورانه مبتنی بر آمایش سرزمینی، گفت: با توجه به محدودیت منابع باید با تهیه برنامه دقیق و جامع، بودجه طرح‌های پژوهشی متناسب با اولویت استان‌ها هزینه شود.

وی با اشاره به گزارش ارائه شده از سوی دبیرخانه شورای عالی عتف درباره برنامه عملیاتی توسعه علمی، فناوری و نوآوری در ۱۰ استان منتخب کشور، اظهار داشت: این برنامه‌ها باید متناسب با برنامه هفتم توسعه همه جانبه کشور باشد و سازمان برنامه و بودجه محوریت کار را در اختیار داشته باشد.

معاون اول رئیس جمهور ضرورت به مرحله اجرا رسیدن طرح‌های پژوهشی و فناورانه را خاطرنشان ساخت و با تاکید بر اینکه برای تأمین مالی این طرح‌ها به‌ویژه از محل منابع بخش خصوصی باید تلاش بیشتری انجام شود، اظهار امیدواری کرد که نتایج اقدامات انجام شده در همه استان‌ها هرچه سریع‌تر در اختیار دستگاه‌ها قرار گرفته و مردم شاهد نتایج اجرای طرح‌های پژوهشی در توسعه استان‌ها باشند.

جهانگیری با اشاره به اینکه موانع ساختاری نظیر مشکلات اداری همواره مانع از پیشرفت سریع طرح‌های پژوهشی است، از دبیرخانه شورای عالی عتف خواست تا با پیگیری زمینه تحقق هر چه بیشتر این طرح‌ها را فراهم آورد.

وی لزوم فراهم شدن شرایط برای متقاضیان خرید پژوهش و ابتکارات ارائه شده در نمایشگاه تقاضای ساخت و تولید ایران، از معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری خواست تا ضعف‌ها و مشکلات موجود در این باره را هر چه سریع‌تر مرتفع کند.

کد خبر 432368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.