پذیرش روزانه ۴۰ بیمار در مرکز جامع "ام اس" بیمارستان آیت‌الله کاشانی

مدیر بیمارستان آیت الله کاشانی اصفهان گفت: مرکز جامع بیمارستان کاشانی دومین مرکز اصلی و بزرگ خدمات درمان بیماری ام اس ایران است که شامل ۲۱ تخت می‌شود و روزانه ۴۰ بیمار را پذیرش می‌کند.

عرفان سامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه بیمارستان آیت الله کاشانی یکی از مراکز اصلی پذیرش و رسیدگی به مصدومان حوادث استان اصفهان است، اظهار کرد: روزانه ۱۷۰ الی ۲۰۰ بیمار اورژانسی وارد این بیمارستان می‌شوند که از این تعداد ۵۰ الی ۷۰ بیمار از اورژانس شهر و بقیه به صورت عمومی پذیرش می‌شوند.

وی با اشاره به وجود ۲۶۸ تخت بیمارستانی در این مرکز درمانی افزود: بیمارستان آیت الله کاشانی بزرگترین مرکز تصویربرداری در استان در سیستم دولتی است؛ همچنین در یک سال گذشته بزرگترین مرکز جامع درمان بیماری ام‌اس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در این بیمارستان راه اندازی شده است.

مدیر بیمارستان آیت الله کاشانی اصفهان ادامه داد: مرکز جامع درمانی ام‌اس بیمارستان آیت الله کاشانی دومین مرکز اصلی و بزرگ خدمات درمان ام‌اس ایران است که شامل ۲۱ تخت می‌شود و خدمات پالس‌تراپی، توانبخشی، مشاوره بیماری‌های چشم و مشاوره‌های داخلی اعصاب در این مرکز انجام می‌شود.

وی در پاسخ به اینکه قبل از راه اندازی مرکز بیماری ام‌اس در بیمارستان آیت الله کاشانی خدمات به این قشر به چه صورت بوده است، اضافه کرد: قبلاً شش تخت بستری به بیماری ام‌اس تعلق داشت که شرایط بسیار مناسبی نداشت و مراجعه روزانه ۴۰ بیمار ام‌اس به بیمارستان آیت الله کاشانی کار را سخت می‌کرد.

سامی در خصوص فرآیند پذیرش بیماران ام‌اس در بیمارستان آیت الله کاشانی گفت: بیمار جدید ام‌اس که وارد بیمارستان می‌شوند برای پالس تراپی به صورت موقت بستری می‌شوند و ترزیق داروی آنها به مدت سه یا چهار ساعت انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: وجود تنها شش تخت برای بیماران ام‌اس موجب می‌شد تا این بیماران مدت زمان طولانی در صف انتظار باشند یا در سایر بخش‌های بیمارستان بستری شوند که با توجه به مشکلات این قشر برای آنها بسیار سخت است.

مدیر بیمارستان آیت الله کاشانی اصفهان با بیان اینکه فرآیند راه اندازی مرکز ام‌اس بیمارستان آیت الله کاشانی از شهریور تا اسفند ۹۷ به طول انجامید، ادامه داد: این مرکز با همکاری و هزینه‌های خیرین و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ساخته شد؛ هزینه ساخت آن نیز شامل دو میلیارد ریال هزینه ساختمان و هشت تا ۱۰ میلیارد ریال هزینه تجهیزات آن است.

وی با بیان اینکه بخشی از تجهیزات مرکز ام‌اس از طریق دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تأمین شد، اضافه کرد: خدمت رسانی به بیماران ام‌اس در دو شیفت صبح و بعد از ظهر، هر روز از ساعت ۷ تا ۱۴ و طی سه روز هفته در ساعات بعد از ظهر انجام می‌شود که این ساعات کاری از ماه آینده به صورت تمام وقت اعمال خواهد شد.

سامی در خصوص بیماران ام‌اس بستری در منزل تصریح کرد: بحثی با عنوان آموزش به بیمار در حال پیگیری و انجام است که طی آن برای بیماران بستری در منزل به خود بیمار آموزش‌های لازم داده می‌شود.

وی اضافه کرد: پکیج خدمات بیماران ام‌اس شامل گفتار درمانی، سیستم تصویربرداری کامل و سیستم توانبخشی در بخش بیماران ام‌اس بیمارستان آیت الله کاشانی است.

مدیر بیمارستان آیت الله کاشانی اصفهان با اشاره به مراجعه روزانه ۴۰ بیمار ام‌اس به بیمارستان آیت الله کاشانی ادامه داد: هزینه درمانی این بیماران طبق تعرفه دولتی است و هزینه یارانه بیماران زیر شش ساعت نیز از آغاز سال گرفته نمی‌شود.

وی اضافه کرد: هزینه پالس تراپی و بستری بیمار ام‌اس بین ۷۰ تا ۱۰۰ هزار تومان است که در بسته حمایتی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی در اختیار ما گذاشته است و شامل سالیانه ۲۰۰ هزار تومان برای پالس تراپی و ۲۰۰ جلسه کار درمانی می‌شود که این موارد به صورت رایگان برای بیمار ارائه می‌شود.

کد خبر 432345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.