"یک نفس عمیق" در کالبد خسته انسان معاصر

نمایشگاه "یک نفس عمیق" درونمایه طبیعت گرایی انتزاعی و ستایش عظمت طبیعت و به ویژه درخت را نمایش داده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ۵۰ اثر از مهرنوش ایمانی با تکنیک ترکیب مواد آکریلیک و آبرنگ بر دیوار نقش خانه آویخته شده است.

مهرنوش ایمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: آثار نمایشگاه "یک نفس عمیق" حاصل فعالیت قریب به دو سال با درونمایه طبیعت گرایی انتزاعی و ستایش عظمت طبیعت و به ویژه درخت خلق شدند. تنوع رنگی و ترکیب بندی در این آثار مد نظر بوده است. علاقه شخصی به بافت‌های نقاشانه و روح حاکم بر هنر شرق منجر به آفرینش نوعی ریتم موسیقیایی، هماهنگ با روح طبیعت و انگیزش‌های درونی و باعث خلق این آثار شده است.

وی افزود: رسالت هنرمند جامعه مأنوس کردن مردم با هنر فاخر و آشنا کردن مخاطب با زیبایی شناسی تصویر و بهره‌مندی از آثار هنرهای تجسمی به عنوان بخشی لاینفک از زندگی روزمره است، همچنین آشتی دادن انسان معاصر با طبیعت همواره دغدغه ذهنی من بوده است.

این هنرمند با اشاره به دلیل انتخاب "یک نفس عمیق"به عنوان نام نمایشگاه، گفت: با توجه به موضوع و درونمایه آثارم مواجهه مستقیم انسان و طبیعت را در حکم دمیدن نفسی تازه و عمیق در کالبد خسته انسان معاصر می‌دانم، به همین جهت عنوان یک نفس عمیق را برای نمایشگاهم برگزیدم.

ایمانی خاطر نشان کرد: استقبال هنردوستان از این نمایشگاه باعث دلگرمی است اما به علت شیوع ویروس کرونا از شور و حال همیشگی نمایشگاه‌ها کاسته شده است.

به گزارش ایمنا، نمایشگاه "یک نفس عمیق" تا ۱۸ تیرماه در گالری نقش قلم میزبان هنردوستان است. این گالری در چهارباغ عباسی ابتدای آمادگاه روبروی هتل عباسی ساختمان سوره حوزه هنری واقع شده است.

کد خبر 432308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.