تبدیل تهدیدها به فرصتی بزرگ در شهر

شهردار منطقه هفت شیراز گفت: با دانش و تدبیر شهرداری بارش برف و باران تبدیل به فرصتی عظیم و سرمایه‌ای بزرگ برای شهر شده است.

سعید معصومی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به بارش‌های شدید سال گذشته اظهار کرد: فروردین ۹۸ در محله نصر آباد در شمال شرقی شیراز با توجه بارش شدید باران روان آب‌هایی که می‌توانست مزارع را آبیاری کند و رحمت الهی را تبدیل به نعمت کند به یکباره به صورت سیل جاری شده و خساراتی را به منازل و مزارع پایین دست وارد کرد.

وی با بیان اینکه بر اساس مطالعات علمی انجام گرفته طرح‌ها و سازه‌های آبخیزداری به روش‌های متفاوت در ارتفاعات شاه غیب و محدوده نصرآباد احداث شد، گفت: در بارندگی‌های فصل پاییز و زمستان نیز قطره آبی از این قسمت به شهر جاری نشده و همه به سادگی جذب زمین شد که این امر باعث تقویت منابع موجود در این مسیر می‌شود.

شهردار منطقه هفت شیراز افزود: کاشت درخت در حاشیه ارتفاعات و ایجاد آبخور مناسب در اطراف آن و احداث سازه‌های سنگی و خاکی چک دم و گوراب در حجم‌های کوچک و با هزینه‌های کم تهدید بارش‌های شدید را به فرصتی پایدار برای شهر در راستای سرسبزی و پاکیزه‌تر شدن هوای شهر تبدیل کرد.

وی با بیان اینکه ایجاد شهر بالغه، ایمن و پایدار با تأمین منابع لازمه میسر است، گفت: بر اساس آمارهای معتبر بخش قابل توجهی از آب‌های جمع شده حاصل از بارش‌ها در دریاچه‌های طبیعی و سدها تبخیر می‌شود که در عملیات آبخیزداری این تبخیر بسیار اندک است و همچنین رسوب گذاری بستر رودخانه‌ها و دریاچه‌ها به شدت کاهش می‌باید.

کد خبر 432289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.