از آغاز به کار فعالیت کتابخانه‌ها تا گسترش سامانه رسا

مدیر کتابخانه ملی و سازمان اسناد اصفهان گفت: دسترسی به سیستم جامع اسناد و کتابخانه ها (رسا) برای پرسنل و پژوهشگران که در گذشته تنها از طریق حضور در سازمان امکان پذیر بود هم اکنون از طریق نرم افزار در تلفن‌های همراه نیز امکان پذیر است.

مسعود کثیری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: از زمان شیوع بیماری کرونا تابع مصوبات ستاد مقابله با کرونا استان اصفهان بودیم و گرچه پروتکل‌هایی از سوی تهران نیز داشتیم سعی بر آن بود که با استان اصفهان هماهنگ باشیم. از اسفند ماه که بحث فاصله گذاری اجتماعی مطرح شد سالن‌ها و تالارهای مطالعه نیز به مدت دو ماه تعطیل شد و پرسنل به صورت دورکاری فعالیت خود را انجام می‌دادند.

وی ادامه داد: پس از اعلام بازگشایی تدریجی مشاغل و ارگان‌ها از سوی ستاد مقابله با شیوع کرونا، سالن‌های مطالعه از هفته گذشته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ارائه شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی و استفاده از یک سوم ظرفیت موجود پذیرش فعالیت خود را آغاز کردند.

کثیری در مورد شرایط استفاده از گنجینه اسناد گفت: از همان ابتدا دسترسی پژوهشگران به اسناد، مدارک و کتب آزاد تصویب شده بود، اما سعی ما بر این است که این دسترسی را گسترش دهیم همچنین برخی از اسنادی که در گذشته با پرداخت هزینه در اختیار متقاضیان جهت مطالعه و بررسی قرار می‌گرفت هم اکنون رایگان شده است.

وی افزود: دسترسی به سیستم جامع اسناد و کتابخانه‌ها (رسا) برای پرسنل و پژوهشگران که در گذشته تنها از طریق حضور در سازمان امکان پذیر بود هم اکنون از طریق نرم افزار در تلفن‌های همراه نیز امکان پذیر است و قابلیت دسترسی اینترنتی به محتوای کتب، اسناد، پایان نامه‌ها، صوتی و تصویری در اختیار اعضا و پژوهشگران قرار گرفته است.

کد خبر 432221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.