برداشت ۴۵ درصدی از اراضی کاشت گندم

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: از آغاز فصل برداشت تا تاریخ ۱۴ تیر ماه جمعاً ۴.۵۲ میلیون تن گندم تحویل سیلوها و انبارهای شرکت بازرگانی دولتی شده است.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، جواد وفابخش با بیان اینکه برداشت گندم از اواسط فروردین ماه جاری از استان‌های با اقلیم گرم آغاز و اکنون عمدتاً در اقلیم معتدل و سرد در حال انجام است، اظهار کرد: تاکنون نزدیک به ۴۵ درصد اراضی گندم برداشت شده و این عملیات تا اواسط شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: از آغاز فصل برداشت تا تاریخ ۱۴ تیر ماه جمعاً ۴.۵۲ میلیون تن گندم به ارزش ۱۱۴,۱۴۰ میلیارد ریال تحویل سیلوها و انبارهای شرکت بازرگانی دولتی شده است،

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه از این مقدار مبلغ ۹۹,۹۳۰ میلیارد ریال (معادل ۸۷.۵ درصد) پرداخت شده است، خاطرنشان کرد: مقدار خرید تضمینی گندم در سال جاری نسبت به سال گذشته در همین تاریخ ۹ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وفابخش در رابطه با خرید تضمینی دانه روغنی کلزا، گفت: تاکنون ۲۴۳ هزار تن دانه کلزا به ارزش ۱۰,۸۹۰ میلیارد ریال تحویل شرکت بازرگانی دولتی شده که تا تاریخ ۱۸ خرداد ماه ۸,۶۰۰ میلیارد ریال آن معادل ۷۹ درصد بها محصول پرداخت شده است.

وی یادآور شد: در همین راستا وزارت جهاد کشاورزی در حد توان همراهی و همکاری لازم را با مسئول خرید تضمینی گندم و کلزا (وزارت صنعت و معدن و تجارت) به عمل آورده است.

کد خبر 432134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.