سامسونگ قاب ضد کرونای موبایل می‌سازد

شرکت سامسونگ حق امتیاز اختراعی را ثبت کرده که "پوشش ضدمیکروبی" نام دارد و در برابر ویروس کرونا نیز مقاوم است و می‌توان آن را روی قاب دستگاه‌های سامسونگ به کار برد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ساختن قاب ضد کرونای موبایل توسط سامسونگ، عرضه موبایل جدید شارپ، تولید پارچه رباتیک با قابلیت تغییر شکل و استفاده از هوش مصنوعی برای پاسخ به کامنت‌ها در یوتیوب را در بسته خبری تکنولوژی ایمنا بخوانید.

سامسونگ قاب ضد کرونای موبایل می‌سازد

تحقیقات نشان داده است ویروس کرونا روی سطوح مختلف باقی می‌ماند و در صورت لمس به بدن انسان منتقل می‌شود. در همین راستا سامسونگ تصمیم دارد با توسعه پوشش ضد میکروبی از انتقال ویروس کرونا جلوگیری کند.

شرکت سامسونگ در ۳۰ ژوئن سال جاری میلادی حق امتیاز اختراعی را ثبت کرده که "پوشش ضدمیکروبی" نام دارد که در برابر ویروس کرونا نیز مقاوم است و می‌توان آن را روی قاب دستگاه‌های سامسونگ به کار برد. سامسونگ این حق امتیاز را در کشورهای مختلف از جمله اسپانیا، ایتالیا، سوئیس و انگلیس ثبت کرده است.

چنین اقدام حفاظتی در مجموع مفید است، زیرا روی موبایل باکتری‌های زیادی جمع می‌شود و همین امر درباره قاب گوشی موبایل نیز صادق است، اما با استفاده از یک پوشش ضدمیکروبی از باقی ماندن ویروس‌های مختلف از جمله کرونا روی دستگاه‌ها جلوگیری می‌شود. پیش‌بینی می‌شود سامسونگ ماه آینده از قاب‌هایی با پوشش ضد میکروبی رونمایی کند. کارشناسان معتقد هستندند که این قاب‌ها همراه گلکسی نوت ۲۰ رونمایی می‌شود.

موبایل جدید شارپ عرضه شد

شرکت شارپ موبایل پرچمدار خود با نمایشگر ۶.۵ اینچی و تنظیمات دوربین چهار تایی را برای نخستین بار عرضه کرد. این دستگاه طراحی خاصی دارد و روی نمایشگر ۶.۵ اینچی IPS آن دو بریدگی دیده می‌شود؛ یکی از بریدگی‌ها در بالای نمایشگر و به شکل قطره آب است که دوربین سلفی در آن قرار می‌گیرد و بریدگی دومی در قسمت پایین نمایشگر دیده می‌شود که حسگر اثر انگشت در آن تعبیه شده است،

همچنین نمایشگر این موبایل مجهز به شیشه "گوریلا گلس ۶" بوده و کیفیت نمایشگر نیز QHD است. جدیدترین تراشه کوالکام یعنی اسنپ دراگون ۸۶۵ همراه ۱۲ گیگابایت RAM و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی در این دستگاه به کار رفته است. سیستم عامل موبایل پرچمدار شارپ نیز اندروید ۱۰ بوده و برای کاهش وزن دستگاه یک باتری سه هزار و ۷۳۰ میلی آمپری در آن به کار رفته است.

پارچه رباتیک با قابلیت تغییر شکل

محققان نوعی پارچه رباتیک تولید کرده‌اند که در مجاورت گرما شکل و حجم آن تغییر می‌کند. این نوع پارچه اصولاً به ماشین‌های یدکی سنگین و بزرگی متصل است که فشار هوا داخل پارچه را طوری تنظیم می‌کند که پارچه بتواند حرکت کند یا شکل خود را تغییر دهد.

وجود این ماشین‌ها قابلیت‌های کاربرد پارچه‌های رباتیک را محدود می‌کند و در همین راستا گروهی از محققان دانشگاه هاروارد نرم رباتی مبتنی بر پارچه توسعه داده‌اند که می‌تواند بدون اتصال به هیچ ماشینی شکل خود را تغییر دهد.

محققان انستیتو «ویس»، دانشکده مهندسی و علوم کاربردی جان پلسون و بخش شیمی و شیمی زیست دانشگاه هاروارد این پارچه را طراحی و STATs نام گذاری کردند، این پارچه شامل جیب‌هایی است با درزهایی کاملاً محکم و حاوی مایعی که با گرم شدن پارچه، مایع مذکور بخار می‌شود و حجم آن تا ۱۰۰ بار بیشتر می‌شود تا شکل پارچه را تغییر دهد. هنگامی که پارچه سرد شود، مایع به حالت اولیه باز می‌گردد؛ در نتیجه حجم آن کاهش می‌یابد.

به گفته محققان می‌توان پارچه را به صورت عمده و با اشکال هندسی دلخواه تولید کرد؛ به این ترتیب کاربردهای آن افزایش می‌یابد. می‌توان با استفاده از آن گجت‌های پوشیدنی ساخت که روی زخم‌ها فشار وارد کرده و ترمیم بافت را سرعت می‌بخشد. همچنین می‌توان با استفاده از پارچه مذکور از ایجاد زخم بستر در بیماران جلوگیری کرد.

هوش مصنوعی یوتیوب به کامنت‌ها پاسخ می‌دهد

یوتیوب تصمیم دارد قابلیت پاسخ دهی هوشمند را برای توسعه دهندگان محتوا ارائه کند، به طوری که این سیستم با هوش مصنوعی به کامنت‌ها پاسخ می‌دهد؛ به بیان دیگر کامنت‌هایی که در این وب سایت دیده می‌شود، توسط هوش مصنوعی نوشته شده است.

این فناوری پیام‌ها را تحلیل کرده و با استفاده از هوش مصنوعی پاسخ آن‌ها را حدس می‌زند. توسعه دهندگان محتوا می‌توانند پاسخ‌ها را انتخاب و پست کنند و نیازی نیست خود آن‌ها متنی تایپ کنند.

شرکت گوگل اعلام کرده ارائه هوش مصنوعی در یوتیوب با چالش خاصی روبرو بوده و دلیل آن ماهیت پیام‌های موجود در این وب سایت است.

کد خبر 432055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.