به گزارش ایمنا، محققان دانشگاه کمبریج با تجزیه و تحلیل نتایج هفت مطالعه که بر روی ۱۱۴ هزار شرکت کننده انجام گرفته بود، به نتایج جالبی رسیدهاند. آنها دریافتند که مصرف زیاد شکلات؛ چه شکلات تلخ کاکائویی و چه شکلات شیری، ۳۷ درصد خطر ابتلا به بیماریهای قلبیعروقی ، ۳۱ درصد ابتلا به دیابت و ۲۹ درصد امکان وقوع سکته مغزی را کاهش میدهد.
گفتنی است بیماریهای قلبی و سکته مغزی از عوامل جهانی مرگ و میر به حساب میآیند و به گفته سازمان بهداشت جهانی تا سال ۲۰۳۰ منجر به مرگ حدود ۲۳.۶ میلیون نفر در جهان میشود. افزون بر آن سندروم متابولیک، همراه با افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ و بیماریهای قلبی عروقی، حدود یک پنجم جمعیت بزرگسال جهان را مبتلا کرده است.
خبرگزاری ایمنا: محققان دریافتهاند که شکلات علیرغم آن چه که از ضررهایش گفته میشود، برای سلامتی مفید است.
کد خبر 43204
نظر شما