کیفیت آب شرب اصفهان مورد تأیید است

مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: کیفیت آب شرب و بهداشت اصفهان کاملاً مورد تأیید مراکز بهداشتی است و انتقال ویروس کرونا از طریق سیستم آب و فاضلاب منتفی است.

به گزارش ایمنا به نقل از پاون، فهیمه امیری اظهار کرد: کیفیت آب شرب شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان توسط ۲۱ باب آزمایشگاه میکروبی، ۴ باب آزمایشگاه شیمیایی و یک باب آزمایشگاه بیولوژیک و یک باب آزمایشگاه ریزآلاینده های معدنی به صورت شبانه روزی مورد پایش قرار می‌گیرد و این مرکز از لحاظ نیروی متخصص در کشور جز برترین‌ها است و ۶۰ نیروی متخصص در سطح استان در این بخش فعالیت دارند.

وی افزود: مطابق دستورالعمل وزارت بهداشت در تمام استان میزان کلر ورودی به آب افزایش یافته است و میزان کلر ورودی به آب استان اصفهان هشت دهم درصد تنظیم شده است، همچنین روزانه ۲ هزار کلرسنجی در سطح استان انجام می‌شود که رقم بسیار مطلوبی است.

امیری با بیان اینکه آب شرب دورترین نقاط استان اصفهان نیز مورد سنجش قرار می‌گیرد، تاکید کرد: یک آزمایشگاه سیار کنترل کیفیت آب این مناطق را بر عهده دارد. همچنین میزان فلزات معلق در آب شرب اصفهان به صورت روزانه مورد سنجش قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: در بخش پالایش آب، وارد مباحث بیولوژیکی و دیگر مباحث تخصصی شده‌ایم و کیفیت تأمین آب شرب در تمامی مراحل سنجیده و تحویل مشترکین می‌شود.

کد خبر 431911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.