نژادپرستی جامعه انسانی را تباه می‌کند

رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: انسان فارغ از رنگ و قیدهایی است که ما ساختیم و به بهانه این قیود، برخی را از حقوقشان محروم کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی مزروعی شامگاه گذشته (پنج‌شنبه) در مراسم افتتاحیه نمایشگاه "تا هنر معاصر" با اشاره به اهدای یکی از نسخه‌های مجسمه فضانورد افتاده که در سال ۱۹۷۱ بر روی کره ماه قرار گرفته به اصفهان، اظهار کرد: در اولین نگاه برداشت من از مجسمه "فضانورد افتاده" این بود که شخصی که این اثر را ۵۰ سال پیش خلق کرده با خوانشی که از انسان داشته داستان‌های روی کره زمین را پوشانده است.

وی افزود: فارغ از جنسیت، رنگ و داستان نازیبایی‌ها و نابرابری‌هایی که به‌واسطه محدودیت نژادهای مختلف درگیر آن هستیم، مجسمه فضانورد افتاده به آن سوی گیتی ارسال شده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: هوشمندی خالق اثر این بوده که خواسته تصویری از انسان ساخته و به کره‌های دیگر این پیام را برساند که انسان فارغ از رنگ و قیدهایی است که ما ساختیم و به بهانه این قیود، برخی را از حقوقشان محروم کرده‌ایم.

وی اضافه کرد: این مبارزه و چالش به درازای تاریخ ظهور و بروز داشته و انسان همیشه درگیر چالش مبارزه با تصورات نژادپرستانه‌ای بوده که نتیجه آن محرومیت و تباهی جامعه انسانی است.

مزروعی ادامه داد: در عصری زندگی می‌کنیم که انسانی زانو بر گردن انسان دیگر می‌گذارد و به واسطه رنگ پوست آن انسان و با وجود فریاد "نمی‌توانم نفس بکشم" او، حیات را از یک فرد سیاهپوست سلب می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: کشته شدن جورج فلوید باعث بیداری و ایجاد موجی جدید در جهان می‌شود تا انسان‌ها یک قدم به پیش گذاشته و با سدهای ذهنی مبارزه کنند.

کد خبر 431769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.