روند عادی غنی‌سازی در سایت نطنز ادامه دارد

سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: هیچ تلفاتی در اثر حادثه بامداد امروز در مجتمع شهید احمدی روشن نطنز نداشتیم و روند عادی فعالیت‌های غنی سازی به دور از محل حادثه ادامه دارد.

به گزارش ایمنا، بهروز کمالوندی امروز (پنجشنبه) در گفت وگویی در خصوص بروز حادثه در مجتمع غنی سازی شهید احمدی روشن نطنز، اظهار کرد: امروز حوالی دو بامداد حادثه‌ای پیش آمد که در نتیجه آن خسارات مادی ایجاد شده و الحمدالله خسارت جانی نداشتیم.

وی یادآور شد: فعالیت‌های غنی سازی این مجتمع در زیر زمین انجام می‌شود، اما در محوطه باز هم تعداد زیادی سوله داریم که کارهای مختلفی را انجام می‌دهند و این سوله از سوله‌هایی بوده که در حال تکمیل است.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی اظهار کرد: در این سوله هیچ نوعی از مواد هسته‌ای نبوده بنابراین برخلاف تبلیغات و شایعات رسانه‌های معاند و ضد انقلاب که بحث آلودگی را مطرح می‌کنند، هیچ آلودگی وجود نداشته است.

کمالوندی با بیان اینکه تولید مواد غنی سازی در این سایت مهم بدون وقفه ادامه دارد، یادآور شد: کارشناسان در حال بررسی هستند تا هم علت حادثه و هم ابعاد آن مشخص شود که میزان خسارت چقدر بوده است.

وی ادامه داد: به هر حال به این سوله خسارتی وارد شده و مدتی طول می‌کشد تا بتوانیم دوباره آن را بازسازی کنیم، اما چون کار اصلی ما در اینجا انجام نمی‌شود، هیچ تأثیری در غنی سازی ما نخواهد داشت و کندی هم در کار نداریم.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی یادآور شد: برای اینکه ثابت شود این کار به نحو احسن انجام می‌شود، فکر می‌کنم آماری که خواهیم داد در گزارشات بعدی به لحاظ حجم مواد غنی شده سازی نشان خواهد داد که فعالیت‌های ما تغییر پیدا نکرده و حتی در حال افزایش هم هست.

کمالوندی افزود: تولید مواد غنی شده را از زمان کاهش تعهدات شروع کردیم و هم به لحاظ سطح غنی‌سازی و هم به لحاظ میزان تعهد نداریم و در حال حاضر بالای ۳.۶۷ درصد تولید می‌کنیم که میزان آن هم بالای ۳۰۰ کیلو هست.

منبع: ایرنا

کد خبر 431760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.