تاریخی‌ترین مدرسه کشاورزی کشور به مردم معرفی شود

رئیس پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران گفت: باید تاریخی‌ترین مدرسه کشاورزی کشور با توجه به برگزاری آئین یکصد و بیستمین سالگرد تأسیس آن به مردم معرفی شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین گلدانساز عصر چهارشنبه در جلسه علنی شورای اسلامی شهر کرج، با اشاره به اینکه مُهر تاریخی‌ترین مدرسه کشاورزی کشور در شناسنامه پردیس کشاورزی است، اظهار کرد: این مرکز به عنوان یکی از پرقدمت ترین مرکز آموزشی کشور فعالیت می‌کند و مُهر تاریخی‌ترین مدرسه کشاورزی کشور را در شناسنامه خود ثبت کرده است.

وی با بیان اینکه این مرکز از مهم‌ترین ظرفیت‌های علمی و آموزشی کشور به شمار می‌رود، عنوان کرد: پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران مستقر در استان البرز از ایستگاه‌های متعدد تحقیقاتی، مزرعه‌های گیاهان‌دارویی و مراکز فرآوری بانک ژن برخوردار است و به عنوان قطب علمی شاخص و منحصر به فرد منطقه به شمار می‌رود.

گلدانساز گفت: این مرکز با برخورداری از درختان بسیار بلند و عمارت‌های قدیمی و مزرعه‌های محصور شده از گیاهان‌دارویی و گلخانه‌ای عطر آگین شده به فضای علمی دانشگاه، این امکان را دارد تا به عنوان یکی از مهم‌ترین مراکز تحقیقاتی گردشگری البرز نقش مهمی را در این منطقه ایفاک ۰ ند.

وی با بیان اینکه این مرکز یکی از کانون‌های اصلی تحقیقات علمی حوزه کشاورزی در کشور به شمار می‌رود، افزود: تاریخی‌ترین مدرسه کشاورزی کشور در استان البرز از مدرسه فلاحت تا آرامی کاخ سلیمانیه کرج در این مرکز علمی واقع شده است.

رئیس پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران خاطرنشان نشان کرد: امیدواریم با همکاری شورای شهر و شهرداری، یکصد و بیستمین سالگرد تأسیس این مرکز علمی کشور را برگزار و راهکارهایی را برای شناخت مردم از این مرکز فراهم آوریم.

کد خبر 431624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.