پیگیر صنعت مسکن در بورس هستیم

وزیر راه و شهرسازی گفت: اقداماتی برای سرمایه گذاری صنعت زمین و مسکن در بورس انجام شده است.

به گزارش ایمنا، محمد اسلامی در مورد فروش متری مسکن در بورس اظهار کرد: این یک امر پیچیده است که صندوق تأمین سرمایه زمین و مسکن را شکل دادیم و مذاکراتی با بورس انجام شد.

وی ادامه داد: بر این اساس افرادی که نیازمند مسکن نیستند و لی علاقه مند به سرمایه گذاری در صنعت زمین و مسکن هستند بتوانند منابع را به سهم و سهام تبدیل کنند با بورس در حال مذاکره هستیم.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در سطح کشور اقدام ملی مسکن از پیشرفت خوبی برخوردار است و یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر ثبت نام کرده که ۸۰۰ هزار نفر واجد شرایط بودند که در مرحله پایش قرار دارند.

وی گفت: معدل سنی افراد پذیرفته شده ۳۴ سال است و جوان‌ترین قشر جامعه هستند که فاقد مسکن و خانه اولی هستند که زمین تأمین و طرح‌ها تعریف شده برخی فعال و برخی در حال شکل گیری است.

اسلامی در خصوص وضعیت اجاره بها تاکید کرد: با توجه به شیوع کرونا و خطر گسترش و تلفات ان با مصوبه ستاد ملی در مرحله اول برای پرهیز از جابجایی به عنوان یکی از عوامل تشدید کننده ویروس تصویب کردیم قراردادها دو ماه تمدید شود و در مرحله دوم حداکثر سقف افزایش را اعلام کردیم تا فردی متأثر از مسائل روانی اجحافی در حق مستأجران نباشد.

وی به ایرنا گفت: حداکثر افزایش اجاره در تهران ۲۵، در هفت کلانشهر ۲۰ و سایر شهرها ۱۵ درصد است.

کد خبر 431621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.