۱۵۱ حریق در مراتع و جنگل‌های کشور اطفا شد

رئیس سازمان امداد و نجات گفت: طی سه ماه گذشته مجموعاً شش هزار و ۷۸۴ عملیات امداد و نجات در کشور انجام شده و به ۷۳ هزار نفر نیز امدادرسانی شده است.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی سازمان امداد و نجات، مهدی ولی پور با تشریح جزئیات عملیات‌های امداد و نجات در سه ماهه اول سال جاری، گفت: طی ۹۳ روز از فصل بهار مجموعاً ۶۷۸۴ عملیات امداد و نجات توسط سازمان انجام شده است که در این میان به ۷۳ هزار نفر امدادرسانی شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات از نجات ۳۱۲۵ فرد مصدوم و گرفتار در حوادث جوی و ترافیکی خبر داد و اظهار کرد: در طول عملیات‌های امداد و نجات بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ نفر از افراد آسیب دیده و در راه مانده اسکان اضطراری یافتند.

ولی پور درباره اعزام ۳۳۱۷ فرد مصدوم به صورت زمینی و هوایی به مراکز درمانی، تصریح کرد: بیشترین مأموریت‌های امداد و نجات در استان‌های مازندران با ۵۴۸ مورد، اصفهان با ۵۴۵ مورد، گلستان با ۴۳۲ مورد و خراسان جنوبی با ۳۷۵ مورد انجام شده است.

انجام ۳۵۴۲ مأموریت ترافیکی در محورهای برون شهری

وی با بیان اینکه طی ۹۳ روز بهار توسط نجات گران جمعیت هلال احمر ۳۵۴۲ مورد مأموریت امداد و نجات ترافیکی در سطح کشور به انجام رسیده است، افزود: این عملیات‌ها منجر به انتقال ۲۲۹۱ مصدوم به مراکز درمانی و ارائه خدمات سرپایی ۶۸۳ نفر از مصدومین حوادث ترافیکی شد.

رئیس سازمان امداد و نجات، تاکید کرد: بیشترین مأموریت امداد و نجات ترافیکی به ترتیب در استان‌های گلستان با ۳۳۵ مورد (۹.۵ درصد از کل مأموریت‌های ترافیکی)، مازندران با ۲۸۹ مورد (۸ درصد از کل مأموریت‌های ترافیکی) و اصفهان با ۲۶۱ مورد (۷ درصد از کل مأموریت‌های ترافیکی) انجام شده است.

رهاسازی ۸۳۲ مصدوم در سوانح ترافیکی برون شهری

ولی پور تصریح کرد: طی ۳ ماه گذشته توسط نجات گران جمعیت هلال احمر ۷۱۱ مورد عملیات نجات فنی در سوانح ترافیکی در سطح کشور به انجام رسید که منجر به رهاسازی ۸۳۲ نفر در محورهای برون شهری شد.

وی افزود: بیشترین عملیات نجات فنی در سوانح ترافیکی به ترتیب در استان‌های کرمان با ۹۴ مورد (۱۳ درصد از کل مأموریت‌های ترافیکی)، قزوین با ۵۴ مورد (۷ درصد از کل مأموریت‌های ترافیکی) و فارس با ۵۳ مورد (۷ درصد از کل مأموریت‌های ترافیکی) انجام شده است.

انجام ۷۹۴ ماموریت در ارتفاعات کشور در فصل بهار

رئیس سازمان امداد و نجات با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون ۷۹۴ مورد مأموریت امداد و نجات در حوادث مرتبط با کوهستان در سطح کشور به انجام رسیده است، افزود: این عملیات‌ها منجر به نجات ۷۸۵ نفر، انتقال ۱۸۹ مصدوم به مراکز درمانی و ارائه خدمات سرپایی به ۷۸ نفر از مصدومین این حوادث شده است.

ولی پور ادامه داد: بیشترین مأموریت مرتبط با حوادث کوهستان در استان تهران با ۸۱ مورد (۱۰ درصد از کل مأموریت‌های کوهستان)، فارس با ۷۷ مورد (۹.۵ درصد از کل مأموریت‌های کوهستان) و البرز با ۵۴ مورد (۶.۶ درصد از کل مأموریت‌های کوهستان) انجام شده است.

امدادرسانی به بیش از ۵۰ هزار نفر از افراد آسیب دیده سوانح جوی

وی با اشاره بر اینکه طی ۳ ماه گذشته ۵۱۷ مورد مأموریت امداد و نجات ناشی از سوانح جوی به انجام رسیده است، اظهار کرد: در این عملیات‌ها به ۵۰ هزار و ۸۰۰ نفر از افراد آسیب دیده ناشی از حوادث جوی (سیل، بارش برف سنگین، کولاک شدید در محورها و… و.) خدمات لازم امدادی ارائه شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات، تصریح کرد: طی این مدت به ۵۶۱۶ نفر از افراد آسیب دیده و در راه مانده در چادرهای امدادی، پایگاه‌های امداد و نجات و غیره امدادرسانی شده است.

ولی پور با تشریح بیشترین استان‌هایی که در آنها عملیات امدادرسانی به آسیب دیدگان ناشی از حوادث جوی انجام شده است، گفت: بیشترین عملیات‌ها به ترتیب در استان‌های کرمان با نجات ۲۹۳۳۹ نفر (۵۹ درصد از کل افراد امدادرسانی شده در حوادث جوی)، سیستان و بلوچستان با نجات ۳۰۵۰ نفر (۶ درصد از کل افراد امدادرسانی شده در حوادث جوی)، فارس با نجات ۲۹۰۵ نفر (۶ درصد از کل افراد امدادرسانی شده در حوادث جوی) و هرمزگان با نجات ۲۷۳۴ نفر (۵ درصد از کل افراد امدادرسانی شده در حوادث جوی) انجام شده است.

پشتیبانی زمینی و هوایی از ۱۵۱ مورد حریق جنگل و مرتع در سطح کشور

وی با بیان اینکه طی سه ماه گذشته ۱۵۱ مورد مأموریت امداد و نجات جهت پشتیبانی از اطفا حریق در سطح کشور به انجام رسیده است، خاطرنشان کرد: این عملیات‌ها منجر به انتقال ۱۲ مصدوم به مراکز درمانی و ارائه خدمات سرپایی به ۱۸ نفر از مصدومین این حوادث شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات، اظهار کرد: همچنین طی این مدت با به‌کارگیری ۴ فروند بالگرد، ۲۷۳۰۰ کیلوگرم مواد غذایی و آب جهت اطفا حریق جابه جا شده و همچنین انتقال ۱۸۳ نفر امدادگر به محل حادثه انجام شده است.

کد خبر 431560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.