صالحی: فراکسیون‌های مجلس یازدهم جنبه ظاهری دارد

نماینده فریدن و فریدونشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: من به شدت با تعدد فراکسیون‌ها در مجلس مخالف هستم؛ زیرا فراکسیون‌های مجلس یازدهم تنها جنبه سوری و ظاهری دارد.

حسین محمد صالحی دارانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در خصوص توقف تشکیل فراکسیون‌های مجلس به دستور رئیس مجلس، اظهار کرد: فراکسیون‌های زیادی با عنوان‌های مختلف در مجلس یازدهم تشکیل شده‌اند و هیچ گونه اقدام بازدارنده‌ای از سوی هیئت رئیسه مجلس برای تشکیل آن‌ها وجود ندارد.

وی افزود: متأسفانه نمایندگان مجلس بیش از ۱۰۰ درخواست تشکیل فراکسیون با عنوان‌های متفاوت پیشنهاد دادند که اکثر آن‌ها بدون در نظر گرفتن نقش و یا اهداف فراکسیون و تنها با انتخاب عناوین متفاوت نسبت به فراکسیون‌های مجلس گذشته مطرح شده است، برخی نمایندگان تشکیل فراکسیون را امتیاز مثبتی برای خود تلقی می‌کنند در حالی که هیچکدام از فراکسیون‌های مجلس یازدهم کارایی ندارند.

نماینده فریدن و فریدون شهر در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: من به شدت با تعدد فراکسیون‌ها در مجلس مخالف هستم؛ زیرا فراکسیون‌های مجلس یازدهم تنها جنبه سوری و ظاهری دارد.

صالحی با اشاره به کارکرد فراکسیون‌های سیاسی در مجلس یازدهم تاکید کرد: اکثریت نمایندگان مجلس شورای اسلامی عضو فراکسیون نمایندگان ولایی هستند که این فراکسیون تنها در زمان انتخابات هیئت رئیسه مجلس و تشکیل کمیسیون‌های تخصصی فعال می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: فراکسیون‌هایی نظیر حامیان انتفاضه فلسطین، حامیان اهداف شهید سلیمانی یا حامیان حزب الله لبنان تشکیل شده‌اند که تا به امروز هیچ جلسه‌ای نداشته و به همین دلیل هیچ کارایی ندارند.

کد خبر 431542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.