وقوع ۱۹۰ آتش‌سوزی در مراتع زنجان

جانشین معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان با اشاره به آتش‌سوزی‌های مراتع در سه ماهه نخست امسال، گفت: در حالی آمار آتش سوزی‌ها به بیش از ۱۹۰ مورد رسیده است که در سه ماهه نخست سال قبل فقط ۵۰ مورد آتش‌سوزی مراتع را داشتیم.

به گزارش ایمنا، محسن پناهی اظهار کرد: هر ساله با آغاز فصل تابستان و خشک شدن گیاهان مرتعی دوستداران محیط زیست، نگران وقوع آتش سوزی در مراتع و جنگل‌ها هستند.

وی تصریح کرد: از طرفی بارندگی‌های خوب امسال موجب رویش قابل توجهی گیاهان مرتعی شده که با آغاز فصل گرما و در صورت رعایت نکردن، احتمال وقوع آتش افزایش می‌یابد.

جانشین معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان یکی از موانع اصلی بر سر راه خاموش کردن آنی آتش سوزی مراتع را صعب‌العبور بودن مناطق دچار حریق دانست و تصریح کرد: در همین راستا از شهروندان درخواست داریم نکات ایمنی را در مراتع بیشتر رعایت کنند.

پناهی با اشاره به اینکه آتش زدن علف‌های هرز، کاه و غیره سبب بروز حریق‌های وسیعی در سطح باغات، مزارع و حتی جنگل و مراتع بر جای می‌گذارد که خسارات سنگینی را در بردارد، از شهروندان خواست از رها کردن ته سیگار روشن، ذغال گداخته و روشن کردن آتش در مراتع خودداری کنند.

وی آماری از آتش‌سوزی‌های مراتع در سه ماهه نخست امسال ارائه کرد و گفت: در حالی آمار آتش سوزی‌ها به بیش از ۱۹۰ مورد رسیده است که در سه ماهه نخست سال قبل فقط ۵۰ مورد آتش‌سوزی مراتع را داشتیم.

جانشین معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان با اشاره به اینکه روزانه حداقل ۱۰ عملیات مربوط به اطفای حریق توسط آتش‌نشانان انجام می‌شود، اضافه کرد: حتی در یک روز که بالاترین پیک کاری بود، ۲۸ عملیات اطفای حریق انجام شد.

وی تصریح کرد: هرچند که در سه ماهه دوم سال گذشته بیشترین پیک آتش‌سوزی در زنجان بود، اما با این حال از شهروندان درخواست داریم در زمان حضور در مراتع نکات ایمنی پیشگیری از آتش سوزی را جدی بگیرند.

منبع: فارس

کد خبر 431530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.