کمیته فنی شورای عالی شهرسازی طرح راهبردی توس را تصویب کرد

با تصویب نهایی طرح راهبردی، محدوده توس دارای طرحی جامع می‌شود و طرح تفصیلی آن نیز بعد از این موضوع باید تصویب شود.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد، سیدمسعود ریاضی با اشاره به برگزاری جلسه کمیته فنی شورای عالی شهرسازی و معماری کشور اظهار کرد: رهاورد این جلسه که با حضور محمدرضا کلائی، شهردار مشهد و شهناز رمارم، عضو هیئت رئیسه و عضو کمیسیون کمیسیون ویژه توسعه و بهسازی توس شورای اسلامی شهر برگزار شد، تصویب طرح راهبردی توس بود.

وی با بیان اینکه این طرح درحال حاضر می‌تواند به شورای عالی شهرسازی و معماری برای تصویب نهایی ارسال شود، ادامه داد: با تصویب نهایی این طرح، محدوده توس دارای طرحی جامع می‌شود و طرح تفصیلی آن نیز بعد از این موضوع باید تصویب شود.

رئیس کمیسیون ویژه توسعه و بهسازی توس شورای اسلامی شهر مشهد با تاکید بر اینکه طرح راهبردی توس چند محور کلی را دنبال می‌کند، تصریح کرد: تاکید بر گردشگری فرهنگی و جمعیت‌پذیری ۶۵ هزار نفری در زمره مهم‌ترین این محورها به حساب می‌آید که باید به آن توجه شود.

وی جمعیت فعلی این محدوده را حدود ۴۰ هزار نفر برشمرد و اضافه کرد: در همین راستا این منطقه، محدوده‌ای فرهنگی خواهد بود و جلوی تفکیک زمین‌های بزرگ مقیاس نیز در آن گرفته خواهد شد.

ریاضی با بیان اینکه بنا به گفته شهردار مشهد، تلاش می‌شود تا این طرح تا هفته آینده در شورای عالی شهرسازی و معماری بررسی شود، گفت: در آستانه ۱۹ تیرماه، سالروز حضور رهبری در منطقه توس و فرمان تاریخی ایشان برای احیای این محدوده هستیم و امیدواریم همزمان با این ایام، طرح راهبردی توس در شورای عالی شهرسازی و معماری به تصویب نهایی برسد.

کد خبر 431416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.