چشم‌انداز اقتصاد آمریکا مبهم است

رئیس بانک مرکزی آمریکا ضمن بیان اینکه چشم‌انداز اقتصاد آمریکا کاملاً نامطمئن است، گفت: چالش‌های کاملاً محسوسی بر سر راه اقتصاد وجود دارد.

به گزارش ایمنا، جروم پاول چشم‌انداز اقتصاد آمریکا را کاملاً نامطمئن دانست و اظهار کرد: همه چیز به این بستگی دارد که سرعت شیوع کرونا تا چه حد مهار شود و تلاش‌های دولت برای حمایت از بخش‌های مختلف اقتصادی تا چه حد موفق باشد. چالش‌های کاملاً محسوسی بر سر راه اقتصاد وجود دارد.

رئیس بانک مرکزی آمریکا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رشد مثبت فعالیت‌های اقتصادی گفت: ما وارد یک فاز جدید و بسیار مهم شده‌ایم. بازگشت تدریجی فعالیت‌های اقتصادی مساله بسیار خوبی است اما چالش‌های موجود بر سر راه اقتصاد کاملاً محسوس هستند.

در شرایطی که شمار بیکاران و میزان تولیدات صنعتی آمریکا کماکان با آمارهای خوب قبل از بحران کرونا فاصله بسیار زیادی دارد، پاول افزود: مسیر پیش روی اقتصاد خیلی نامطمئن است و نمی‌توان با قطعیت گفت چه پیش خواهد آمد.

بانک مرکزی آمریکا بزرگ‌ترین بسته حمایتی مقابله با کرونا را در بین بانک‌های مرکزی جهان داشته است و نرخ بهره را نیز به نزدیکی صفر کاهش داده است. این بانک وعده داده است کماکان به حضور قدرتمند در بازارها ادامه خواهد داد.

منبع: ایسنا

کد خبر 431390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.