صرفه‌جویی ۳ هزار میلیاردتومانی با تغییر مسیر در خط سه مترو تبریز

مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز گفت: ایجاد تغییر و کوتاه شدن نسبی مسیر در خط ۳ قطار شهری تبریز، دست کم ۳ هزار میلیاردتومان از بیت المال صرفه جویی کرد.

به گزارش ایمنا، مصطفی مولوی با اشاره به آخرین وضعیت قطار شهری تبریز، اظهار کرد: به جز ایستگاه‌های ۱۳، ۱۴ و ۱۵، سایر ایستگاه‌های خط یک تکمیل شده و تردد قطار در این ایستگاه‌ها انجام می‌شود.

وی ادامه داد: هم اکنون قطار در ساعات مشخصی از روز فعالیت دارد که با شرکت بهره برداری جهت افزایش زمان فعالیت مترو صحبت می‌کنیم تا مردم بتوانند استفاده بیشتری از این وسیله حمل و نقل عمومی داشته باشند.

مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز عنوان کرد: با تأمین اعتبار مورد نیاز و با تکمیل ایستگاه‌های خط یک قطار شهری تبریز، این خط تا پایان سال ۱۴۰۰ به بهره برداری کامل می‌رسد.

وی در خصوص وضعیت خط دو نیز گفت: این خط مشکلات زیادی دارد و ابتدا باید مشکل قرارداد آن با پیمانکار برطرف شود تا سپس نسبت به احداث آن اقدام کنیم.

مولوی با اشاره به اینکه مسیر خط سه تغییراتی را خواهد داشت، اظهار کرد: در خط سه تغییر مسیر داده‌ایم و مسیر تا حدودی کوتاه‌تر شده است که با این تغییر، حداقل سه هزار میلیارد از بیت‌المال صرفه‌جویی شده است.

مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه، خط چهار قطار شهری تبریز را حلقه اتصال خطوط دیگر معرفی کرده و یادآور شد: خط چهارم قطار شهری تبریز ۱۵ کیلومتر و ۴۰۰ متر و دارای ۲۱ ایستگاه است که به صورت حلقوی خطوط دیگر را به هم وصل می‌کند.

وی در خصوص اینکه گفته می‌شود خط پنج نیز به خطوط قطار شهری تبریز اضافه شده است، یادآور شد: این خط همان توسعه خط یک است که قرار بود به صورت تراموا از میدان قونقا تا راه آهن ادامه داشته باشد که فعلاً در ردیف برنامه‌های سازمان قرار ندارد.

کد خبر 431368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
    0 0
    ای بابا اخر سال ۱۴۰۰! دو سال برای تکمیل ۳ ایستگاه خیلی زیاده