ویروس کشنده جدید آنفلوانزا جهان را درگیر می‌کند

به تازگی در میان افرادی که در کشتارگاه‌ها و صنعت پرورش خوک در چین مشغول کار هستند، نوع جدید و جهش یافته ویروس آنفلوانزا یافت شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، محققان چینی به تازگی نوع جدیدی از آنفلوانزا که احتمال می‌رود به یک بیماری همه گیر جهانی تبدیل شود را کشف کرده‌اند؛ به گفته محققان خوک‌ها حامل این ویروس هستند، اما این ویروس انسان‌ها را نیز مبتلا و درگیر می‌کند.

پژوهشگران از شیوع نوع جهش یافته این ویروس نسبت به موارد مشابه اظهار نگرانی کرده‌اند. به گفته آن‌ها به دلیل جدید بودن این نوع ویروس آنفلوانزا، افراد با سیستم ایمنی ضعیف نمی‌توانند در برابر ابتلای این بیماری در امان بمانند.

این نوع جهش یافته از ویروس آنفلوانزا به راحتی از فردی به فرد دیگر منتقل می‌شود و سیستم تنفسی فرد مبتلا را درگیر می‌کند. دانشمندان در ژورنال National Academy of Sciences خواستار اقدامات لازم برای کنترل شیوع این ویروس در بین خوک‌ها و نظارت دقیق بر وضع سلامت کارگران صنعت تولید و پرورش خوک شدند.

پاندمی جدید آنفلوانزا

هر ساله، بیماری آنفلوانزا یک تهدید جدی و جهانی برای سلامتی انسان‌ها به شمار می‌رود؛ حتی با شیوع ویروس کرونا در جهان، محققان از خطر بالای انتقال این بیماری و ابتلا به آن به دلیل نوع جهش یافته ویروس آنفلوانزا و نحوه سرایت آسان آن از فردی به فرد دیگر خبر می‌دهند.

آخرین شیوع جهانی آنفلوانزا، شیوع آنفلوانزای خوکی در سال ۲۰۰۹ در کشور مکزیک بود و کشنده‌تر از آن چیزی بود که در ابتدا تصور می‌شد. این ویروس با نام A/H1N1pdm09 شناخته می‌شود و با کشف واکسن مربوط به آن هر سال افراد از طریق واکسیناسیون از ابتلا به آن مصون می‌شوند.

نوع جدید آنفلوانزا که به تازگی در چین کشف شده، نوع جدید و جهش یافته ویروسی شبیه به ویروس آنفلوانزای خوکی در سال ۲۰۰۹ است. این ویروس جدید که به نام G4 EA H1N شناخته می‌شود سلول‌های مجاری تنفسی فرد مبتلا را درگیر می‌کند. به گفته محققان اولین شواهد ابتلا به این بیماری در میان افرادی که در کشتارگاه‌ها و صنعت پرورش خوک در چین مشغول کار بودند یافت شد.

پروفسور کین چو چانگ از دانشگاه ناتینگهام انگلستان، در این باره گفت: "در حال حاضر ما روی ویروس کرونا متمرکز شده‌ایم، اما نباید از کشف و توجه به ویروس‌های جدید و کشنده دیگر غافل شویم. "

کد خبر 431305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • ناهید IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    3 1
    بابت اطلاعات به روز و علمی که به اشتراک میگذارید سپاسگزارم
  • خسرو IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    5 1
    با توجه به مطالب فوق بنظر می رسد علاوه بر کرونا ، ویروس جهش یافته آنفولانزا هم خواهیم داشت .
  • ایرانی IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    9 0
    چرا چین شده منشأ پراکندگی بیماریهای جهانی ؟؟؟!!!
    • مجید DE ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
      7 2
      چون هر چی دم دستشون بیاد میخورند!
  • اسلام IR ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    3 1
    من واقعا خیلی ناراحتم که داره همچین اتفاقاتی برای جهان میوفته واقعا خیلی بده این ویروس ها انواع زیادی دارن و هر دفه یکیشون منتشر میشه.و تقریبا میشه گفت تا کنون هیچ دارویی برای این ویروس ها پیدا نشده از جمله کرونا حالا هم این.
    • ... IQ ۰۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
      3 0
      من بودم نسل خوکهارو منقرض میکردم تا دیگه هیچ بیماری تهدیدمون نکنه
  • مهدی IR ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
    0 0
    احتمالا تا ۲ ماه دیگه کرونا تموم شه بعد باید چند ماه هم به خاطر N1H1 رعایت کنیم