ادعای عجیب درباره مرگ قاضی منصوری

تحولات امروز، فعالیت و اظهار نظر چهره‌های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی امروز ایمنا دنبال کنید.

خبرگزاری ایمنا، در بسته سیاسی خود به ارائه گزیده اخبار منتشر شده طی بیست و چهار ساعت گذشته می‌پردازد:

کار ساخت با خودروسازان است، بنای تصدی‌گری نداریم

سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در حاشیه بازدید از پژوهشکده خودرو دانشگاه علم و صنعت ایران و در جمع خبرنگاران، بیان کرد: خیلی از آقایان در کشور ما معتقدند که مشکلات اقتصادی و تحریم از طریق مذاکره و تعامل قابل حل است، بنده هم همین اعتقاد را دارم منتهی نه با آمریکا و دشمنان، بلکه این مذاکره و تعامل باید با ظرفیت‌های بسیار بی‌نظیر داخل کشور مثل دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان باشد.

وی افزود: امروز هم ما برای مذاکره و تعامل در بحث خودروسازی به دانشگاه علم و صنعت آمده‌ایم و اخبار بسیار خوبی دارند و حرکت خوبی آغاز شده و این ریل‌گذاری که برای بحث خودرو شده آینده بسیار خوبی دارد.

سردار حاجی زاده ادامه داد: تمام کشورهای دنیا قائل به این هستند که ماهواره و ماهواره‌بر لبه تکنولوژی است، این فناوری را ما به کمک آمریکا و اروپا به دست نیاوردیم، بلکه به کمک طرفیت‌های داخلی به این فناوری رسیدیم.

سردار حاجی‌زاده درباره نحوه ورود نیروهای مسلح و سپاه به حوزه خودروسازی، اظهار کرد: کار ساخت با خودروسازان است، ما به رفع کاستی‌هایی که عزیزانمان در صنعت خودرو دارند کمک می‌کنیم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه در پایان با بیان اینکه در بخش‌های فناوری و برخی قطعات که وابستگی وجود داشته، برای بومی‌سازی آنها کمک خواهیم کرد، تاکید کرد: از سویی آدرس صنعت‌گران و شرکت‌های دانش بنیان داخل را ما بیشتر از دیگران می‌دانیم، در این زمینه در حال کمک به خودروسازان هستیم و بنا نیست تصدی‌گری کنیم و وارد خودرو سازی شویم، ما می‌خواهیم کمک کنیم.

ابطحی: شاید بگویند شیطان پشت سر محمود احمدی نژاد است

حجت الاسلام محمدعلی ابطحی با پیش بینی آینده سیاسی محمود احمدی نژاد، وی را فردی بی خطر برای انتخابات سال ۱۴۰۰ توصیف کرد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در پاسخ به این پرسش که آیا نگرانی از بابت ورود احمدی نژاد به عرصه انتخابات وجود دارد، گفت: بنده در این خصوص نگرانی ندارم.

وی در مواجهه با این سوال که آیا صلاحیت ایشان تأیید نمی‌شود یا در صورت ورود اتفاق خاصی رخ نمی‌دهد، بیان داشت: بافت بخشی از حاکمیت به گونه‌ای شده که اجازه نمی‌دهد هرکس دلش خواست را به عرصه انتخابات راه بدهد.

ابطحی اظهار کرد: همه چیز را نمی‌شود از همین حالا به راحتی پیش بینی کرد. یک زمانی می‌گفتند که امام زمان (عج) پشت سر آقای احمدی نژاد است، شاید این بار بگویند که شیطان پشت سر اوست. اما در کل محمود احمدی نژاد را خطری برای آینده نمی‌بینم و اساساً فکر نمی‌کنم ایشان رئیس جمهور شود. البته همچنان معتقدم که حضور ۸ ساله ایشان در قدرت یک خطر بزرگ برای کشور بود

محمود صادقی: تردید دارم عارف استعفا داده باشد

محمود صادقی با بیان اینکه استعفای عارف از ریاست شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان از مسیر متعارف خود طی نشده است، اظهار کرد: من عضو هیأت رئیسه شورای عالی سیاست گذرای هستم، ولی هنوز متنی از استعفای عارف به من و سایر اعضای هیأت رئیسه نرسیده است. عارف منتخب شورای عالی است و استعفا را باید به همین شورا ارائه می‌داد.

وی ادامه داد: در خبرها آمده است که عارف در اسفند ۹۸ استعفا داده است، ولی موسوی لاری در اردیبهشت امسال استعفای خود را خطاب به عارف اعلام کرده است و اینجا تعارضی وجود دارد. الان هم هنوز استعفایی از سوی عارف به ما اعلام نشده است و خودم تردید دارم که استعفایی انجام شده است یا نه. نظم و انضباط از ویژگی‌های بارز محمدرضا عارف است و انتظار می‌رود که وی در همان چارچوب تشکیلاتی، استعفای خود را ارائه کند، زیرا این استعفا باید در شورای عالی سیاستگذاری بررسی شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب همچنین با اشاره به برگزار نشدن جلسات شورای عالی سیاستگذاری به دلیلی شیوع بیماری کرونا، خاطرنشان کرد: پس از انتخابات ۹۶، شورای عالی از عملکرد خود ارزیابی داشت، اما به دلیل کرونا هنوز جلسه‌ای برگزار نشده است.

صادقی در پاسخ به این پرسش که آیا شما با استعفای عارف موافق هستید؟ گفت: من نمی‌توانم اعلام کنم که موافقم یا مخالف، ولی استعفا باید در روند عادی و قانونی خود انجام شود و دلایل عارف هم شنیده شود. کار در شورای عالی، جمعی است و در این خصوص هم باید با خرد جمعی تصمیم‌گیری شود.

ادعای عجیب ذوالنوری درباره مرگ قاضی منصوری: یکی از گمانه‌ها حذف او توسط باندی مخوف در قوه قضائیه است

مجتبی ذوالنوری، با مثبت ارزیابی کردن عملکرد قوه قضائیه در ماه‌های اخیر، اظهار کرد: قوه قضائیه و شخص رئیس قوه خوشبختانه رویکرد بسیار خوبی در خصوص پاکسازی از درون داشته‌اند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص اینکه با دستمال کثیف نمی‌توان شیشه را تمیز کرد، افزود: باید پاکسازی از درون قوا شروع شود، از این رو برای تحقق این مهم نیازمند عزم و شهامتی هستیم که خوشبختانه در قوه قضائیه دوره جدید وجود دارد.

وی با بیان اینکه با اقداماتی که در قوه قضائیه رخ داده امیدواری بیشتری به حل مشکلات داریم، تصریح کرد: برخوردهای مناسب با مفاسد این امیدواری را بیشتر کرده است.

ذوالنوری به موضوع قتل قاضی منصوری در رومانی اشاره کرد و گفت: ابعاد پرونده قتل قاضی منصوری هنوز مبهم بوده و گمانه‌های زیادی در این خصوص مطرح است. یکی از گمانه‌های مطرح درباره قتل قاضی منصوری، وجود باند مخوف فعال در قوه قضائیه برای حذف فردی که ممکن است حاوی مطالبی باشد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه در خصوص این پرونده ممکن است پیوندی بین برخی جریانات داخل و خارج کشور وجود داشته باشد، افزود: گمانه‌زنی در خصوص وجود پیوند میان جریانات داخلی و خارجی به این دلیل است که قتل یک قاضی که در اختیار، کنترل و حمایت پلیس کشور خارجی است، عملاً غیر ممکن است از این رو این سوال مطرح می‌شود که چگونه این سوءقصد رخ داده و آیا یک هماهنگی و اراده‌ای در این باره وجود دارد؟

کد خبر 431239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.