چالش‌های آموزش اتباع در ایام کرونا

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش ایران را ششمین کشور دنیا در زمینه پذیرش پناهندگان دانست و درباره هزینه تحصیل آنها اظهار کرد: سال گذشته سرانه تحصیل هر دانش آموز اتباع سه میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بود و در مجموع سالانه ۱۵۰۰ میلیارد تومان صرف تحصیل آن‌ها می شود.

به گزارش ایمنا، غلامرضا کریمی با اشاره به شمار دانش آموزان اتباع افغانستانی در سال تحصیلی گذشته، اظهار کرد: ۴۴۷ هزار و ۹۵۳ دانش‌آموز افغانستانی در کشور داریم. از سال ۹۴ و پس از صدور فرمان رهبری مبنی بر ثبت نام همه کودکان لازم التعلیم افغانستانی حتی تبعه غیرمجاز، ما امر پذیرش و ثبت نام دانش‌آموزان اتباع غیرمجاز را هم در دستورکار قرار دادیم و در حال حاضر حدود ۱۴۰ هزار نفر از دانش‌آموزان غیرمجاز و فاقد مدارک هویتی نیز ثبت نام شده و مشغول به تحصیل هستند.

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: ارائه خدمات آموزشی به دانش‌آموزان اتباع به ویژه دانش‌آموزان افغانستانی، همانند ارائه خدمات آموزشی به دانش آموزان ایرانی است و تفاوتی به لحاظ معلم، مدرسه یا امکانات آموزشی میان آنها وجود ندارد.

کریمی ایران را ششمین کشور دنیا در زمینه پذیرش پناهندگان دانست و درباره هزینه تحصیل آنها، اظهار کرد: سال گذشته سرانه تحصیل هر دانش آموز اتباع سه میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بود و در مجموع سالانه ۱۵۰۰ میلیارد تومان صرف تحصیل این گروه از دانش‌آموزان می‌شود.

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش، افزود: این در حالی است که سازمان‌های بین‌المللی مربوط سهم ناچیزی از این هزینه‌ها را تقبل می‌کنند.

وی با تاکید بر چالش‌های آموزش اتباع در دوران کرونا به ایسنا گفته است علیرغم چالش‌های موجود، اجازه ندادیم دانش‌آموزان اتباع از تحصیل باز بمانند و همانند دانش آموزان ایرانی از امکانات موجود چون مدرسه تلویزیونی، شبکه شاد و درسنامه‌های تهیه شده استفاده کردند. همانطور که دانش آموزان خود ما در دسترسی به ابزار هوشمند دچار مشکلاتی بودند کودکان پناهنده نیز محدودیت‌هایی در این زمینه داشتند و تلاش‌های ما برای تهیه ابزار هوشمند از طریق رایزنی با سازمان‌های بین المللی مربوط ادامه دارد.

کریمی درباره فراهم شدن امکان اعطای تابعیت ایران به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی، اظهار کرد: این قانون چالش‌های اقامتی و تحصیلی این فرزندان را به واسطه صدور برگ تردد شهری هموار کرده و اقدام خوبی بوده است.

کد خبر 431160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.