آرامی: لزوم ارائه برنامه مدون کوتاه و بلند مدت شهری در بندرعباس وجود دارد

نماینده بندرعباس در مجلس شورای اسلامی گفت: برای رایزنی در سطوح بالای مدیریتی برای رفع مشکلات شهری، آنچه باید ارائه شود برنامه مدون توسعه‌ای کوتاه مدت و بلند مدت است که فکر نمی‌کنم چنین برنامه‌ای در شهرداری بندرعباس وجود داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، منصور آرامی در جلسه شورای شهر بندرعباس اظهار کرد: ما در کشور قوانین زیادی برای اداره شهرها در حوزه‌های مختلف داریم که در حال اجرا است، اما هیچوقت نتوانستیم از ظرفیت‌های موجود در قوانین اداره شهرها برای توسعه و بهبودی وضعیت شهرها استفاده کنیم و این امر مختص شهر بندرعباس نیست.

وی ادامه داد: برنامه‌های زیادی مانند برنامه‌های توسعه‌ای یا ساماندهی بافت فرسوده وجود دارد که شهرداری‌ها باید از آن برای پیشبرد اهداف خود و جلب رضایتمندی شهروندان استفاده کنند. مجموعه شورای شهر بر اساس همین قوانین و مطابق با آن اداره می‌شود که به عقیده من تا کنون آنطور که باید از آنها استفاده نشده است. اگر بتوانیم با استفاده از ظرفیت‌های توانمند استان، قوانین را استخراج و پیاده سازی کنیم به دستاوردهای بزرگی خواهیم رسید.

نماینده بندرعباس در مجلس افزود: ما در حوزه‌های مختلفی مانند نیروی انسانی ظرفیت‌های بسیار خوبی داریم که بلا استفاده مانده است. در صورتی که می‌توانیم با استفاده از آنها تحولات بسیار خوبی ایجاد کنیم. شورای شهر با داشتن کمیسیون‌های مختلف این پتانسیل را دارد که از توانایی و استعدادهای زیادی بهره ببرد. باید بتوانیم با استفاده از ظرفیت‌هایی مانند صدا و سیما و قوه قضائیه شهر را آنگونه که شایسته است اداره کنیم. در هر مرحله‌ای اگر نیاز به تصویب قانونی وجود داشته باشد ما نمایندگان هم تلاش خود را خواهیم کرد.

آرامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: برای رایزنی در سطوح بالای مدیریتی برای رفع مشکلات شهری، آنچه باید ارائه شود برنامه مدون توسعه‌ای کوتاه مدت و بلند مدت است که فکر نمی‌کنم چنین برنامه‌ای در شهرداری بندرعباس وجود داشته باشد؛ به عنوان مثال شهرداری در حوزه فضای سبز باید بتواند برنامه‌ای کوتاه مدت و بلند مدت را تدوین کند؛ زیرا اگر قرار است نمایندگان در سطوح بالاتر موضوعی را پیگیری کنند، باید برنامه‌ای مدون در دست داشته باشند.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص مبارزه با مفاسد اقتصادی، گفت: باید مراقب بود قبح فساد در سیستم اداری ریخته نشود. نمایندگان مجلس با جدیت  دنبال رفع این مشکلات هستند؛ زیرا باید در قبال مردم پاسخگو باشند. برای جلوگیری از توسعه فساد همه مردم و نمایندگان و مسئولان باید دست به دست هم دهند تا بتوان آن را ریشه کن کرد.

نماینده بندرعباس در مجلس تصریح کرد: نگاه من به عنوان یک نماینده کاملاً اعتقادی، اجتماعی و فرهنگی است؛ زیرا مبارزه با این امر را جزء وظایف خود می‌دانم. امید مردم در حال کمرنگ شدن بوده و باید پرسید که چرا تنها ۴۰ درصد از مردم در انتخابات شرکت کرده‌اند؟ این برعهده تک تک ما است که ناامیدی و تبعیض را از میان برداریم. درست عمل کردن هر حوزه و نهاد اداری در مقابل فساد باعث می‌شود قوه قضائیه نیز فرصت رسیدگی بیشتری داشته باشد.

آرامی افزود: اگر اعتماد در بین مردم افزایش پیدا کند، خود دست به ارائه برنامه برای اداره مملکت می‌زنند و مشارکت جمعی را به وجود خواهند آورد. در برخی از حوزه‌های استان عملکرد شفاف و روشنی در زمینه مالی وجود نداشته و هیچ سند و مدرک مدونی ارائه نمی‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود نیز در پاسخ به درخواست اعضای شورای شهر در خصوص اتخاذ تصمیمات کلان استانی برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا گفت: کنترل شیوع این بیماری در استان یکی از دغدغه‌های بزرگ همه نمایندگان بوده و در خصوص آن جلسات و دیدارهای زیادی چه در سطح کشوری و چه در سطح استانی برگزار شده است.

نماینده بندرعباس در مجلس افزود: مابقی تصمیمات با توجه به تفویض اختیار رئیس جمهور به استانداران و تصمیمات دانشگاه علوم پزشکی، بر عهده ما نیست، اما مطمئناً آنها بهترین تصمیم را خواهند گرفت. امیدواریم در بخش آموزش و فرهنگ سازی نیز اتفاقات خوبی بیفتد. غالب مردم در حال رعایت پروتکل‌ها هستند که امیدواریم بتوانیم با یاری آنها پیک دوم را پشت سر گذاشته و تعداد بیمارانمان در استان را کاهش دهیم.

کد خبر 431072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.