شهرداری و میراث فرهنگی برای احیای تپه اشرف همکاری کنند

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شهردار اصفهان تشکیل کارگروه و همکاری‌های لازم با اداره کل میراث فرهنگی اصفهان به منظور احیای تپه اشرف را دنبال کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فریده روشن صبح امروز (یکشنبه) در یکصد و بیست و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه بازسازی سینما همایون یکی از اقدامات در راستای گذر فرهنگی چهارباغ است که برای تحقق آن پیگیری‌های متعددی انجام شد، اظهار کرد: اکنون که توافقات لازم در این رابطه روبه انجام است از شهردار اصفهان درخواست می‌کنم اقدامات لازم در خصوص تسریع در بازسازی این مجموعه فرهنگی و هنری انجام شده و گزارش آن به اطلاع شورای شهر و هنردوستان اصفهان داده شود.

وی با بیان اینکه مجموعه ورزشی ارغوانیه از امکانات مناسبی برخوردار و با اقبال عمومی روبه‌رو است، افزود: سلب مالکیت این مجموعه از شهرداری اصفهان و محدود کردن استفاده از آن به معنای تضییع حقوق شهروندان این منطقه بوده و ضروری است که شهرداری این مجموعه را برای استفاده شهروندان همچنان حفظ کند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر لزوم نظارت بر مراکز فرهنگی و اجتماعی شهرداری که مدیریت آن واگذار شده، تصریح کرد: با توجه به دستورالعمل‌ها و شاخص‌های نظارت بر مراکز واگذار شده و به منظور استفاده بهینه از این مراکز توسط سمن‌ها نظارت واقعی بر اجرای عملکرد آن‌ها ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه تپه اشرف یکی از کهن‌ترین بناهای اصفهان است که درگذشته دارای کتابخانه بزرگی بوده و در آن کتاب‌های بسیاری نگه داری می‌شده، خاطرنشان کرد: این مکان تاریخی می‌تواند به عنوان سایت موزه برای شهر اصفهان شناخته شود و بودجه آن نیز در طرح‌های گردشگری گنجانده شده است.

روشن از شهردار درخواست کرد تشکیل کارگروه و همکاری‌های لازم با اداره کل میراث فرهنگی اصفهان به منظور احیای تپه اشرف را دنبال کند.

کد خبر 431015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.