آیین‌نامه جدید برون‌سپاری خدمات شهرسازی تایید شد

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان گفت: آیین‌نامه جدید برون‌سپاری خدمات شهرسازی در کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر تایید شد.

سید احمد حسینی‌نیا در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: برون‌سپاری خدمات شهرداری در حوزه معاونت شهرسازی و معماری از سال ۸۶ پس از تصویب در شورای اسلامی شهر اصفهان به صورت آزمایشی در مناطق شش و ۱۰ شهرداری آغاز شد.

وی افزود: پس از تسری طرح آزمایشی برون‌سپاری خدمات به مناطق ۱۵ گانه و بروز مشکلات اجرایی در فرایند صدور گواهی پروانه ساختمانی بار دیگر در سال ۹۰ بر اساس مصوبه شماره ۲۸.۹۰.۲۲۵۰ مورخ ۹۰.۰۷.۱۲‬ آئین‌نامه اجرایی دفاتر کارگزاری به تصویب رسید.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان تصریح کرد: با انعقاد تفاهم‌نامه مشترک بین شهرداری اصفهان و انجمن دفاتر پیشخوان خدمات دولت از سال ۹۴، صدور پاسخ استعلامات بانک و دفاتر اسناد رسمی به صورت پایلوت در منطقه شش راه‌اندازی شد و پس از رفع مشکلات موجود در سیستم به مناطق ۱۵ گانه تسری یافت.

افزایش سرعت پاسخگویی استعلامات بانک و دفترخانه

وی ادامه داد: بر اساس تفاهم‌نامه موجود طی پنج سال گذشته افزون بر ۳۰ هزار استعلام ثبت شده و ۲۸ هزار پاسخ از سوی دفاتر اسناد رسمی بدون تحمیل هزینه‌ای بر شهرداری داده شده که باعث کاهش زمان کارشناسی بازدید و افزایش سرعت پاسخگویی استعلامات بانک و دفترخانه شده است.

حسینی‌نیا تاکید کرد: با توجه به تغییر فرایندهای موجود در شهرداری اصفهان و همچنین استفاده از دفاتر پیشخوان خدمات دولت، نیاز به بروز رسانی آئین‌نامه اجرایی و تغییر در نرخ خدمات ارائه شده امری محرز بود که متأسفانه از سال ۹۰ تاکنون این امر محقق نشده بود.

وی با بیان اینکه از سال گذشته اصلاحنامه برون‌سپاری خدمات شهرسازی در دستور کار شهرداری و شورای اسلامی شهر اصفهان قرار گرفت، گفت: مجموع این اقدامات منجر به تصویب آئین‌نامه جدید و اصلاح نرخ خدمات دفاتر پیشخوان در تاریخ سوم تیرماه سال‌جاری شد.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان با اشاره به اصلاحات انجام شده در آئین نامه قبلی، اظهار کرد: چارت اجرایی برون‌سپاری و فرایند استعلامات که نداشتن تطابق آئین‌نامه قبلی با روند حال حاضر اجرایی آن بنا بر تغییرات ایجاد شده در سیستم شهرداری اصفهان بوده، به‌روزرسانی و اصلاح شد.

وی ادامه داد: تدوین شرح وظایف کارگزار و زیرمجموعه آنکه به تشریح در این آئین نامه پرداخته شده است و موجب بهبود عملکرد دفاتر و زیرمجموعه آن می‌شود.

حسینی‌نیا با بیان اینکه از دیگر اصلاحات انجام شده در آئین نامه قبلی، تدوین و تفویض مسئولیت حقوقی استعلامات به کارگزار است که تاکنون این مسئولیت برعهده شهرداری اصفهان بوده و از این پس پاسخگویی به تمامی شکایات احتمالی بر عهده بخش خصوصی است، گفت: آئین نامه رسیدگی به تخلفات جهت هرگونه تخلف عمدی یا سهوی هرکدام از پرسنل که در این حوزه مشغول کار هستند تدوین شد.

وی اظهار کرد: تعیین آئین‌نامه مصادیق تخلفات که هر تخلف احتمالی صورت گرفته دارای مصادیقی متناسب با آن در نظر گرفته شده است، تعیین حسن انجام کار و پرداخت آن به شهرداری، تعیین دریافت ضمانت نامه‌های لازم از کارگزار مربوطه و زیرمجموعه آن و اصلاح نرخ انجام خدمات ارائه شده توسط پیشخوان خدمات دولت که با توجه به نرخ تورم بانک مرکزی و با نظر مساعد شورای اسلامی شهر اسلامی به تصویب رسید، از دیگر اصلاحات انجام شده در آئین نامه قبلی برون‌سپاری خدمات شهرسازی بوده است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: شهرداری بر اساس سیاست شهروند سپاری خدمات برای تامین رفاه حال شهروندان سایت isfahannama را راه اندازی کرده و شهروندان به صورت غیر حضوری می‌توانند در کنار ۳۴ خدمت دیگر که در سامانه قابل استفاده است، دو خدمت صدور گواهی استعلام بانک و دفترخانه را به صورت رایگان دریافت کنند.

کد خبر 430958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.