به گزارش ایمنا، در راستای تلاشها برای تحقق سند تحول بنیادین، بستههای تحولی که کار تهیه و تدوین آنها از ماههای اخیر آغاز شده بود پس از اتمام در قالب یک کتاب منتشر و جهت اجرا در مدارس به استانها ابلاغ شد.
بر این اساس، در این کتاب که با عنوان" بستههای اجرایی تحولآفرین " منتشرشده است برنامههای تفصیلی هر یک از حوزههای ستادی در خصوص نحوه اجرای سند تحول بنیادین است.
مدرسه خوانا، هر دانشآموز حداقل یک مهارت، مهارت محوری و سمپاد، کیفیتبخشی به اجرای برنامه ویژه مدرسه (بوم)، هر دانشآموز یک نقش اجتماعی، کنترل وزن و چاقی در دانش آموزان، ارتقای مهارتهای روانی اجتماعی دانش آموزان، طرح آجر به آجر، مدرسه انطباقی و مداخلات به هنگام طلایی، بالندگی نیروی انسانی، استقرار نظام مکانیابی مدارس، پیوند سوادآموزی و زندگی، باز مهندسی شبکه ملی رشد، مدرسه کانون تربیتی محله، مدرسه پژوهنده، پایش و ارزیابی ملی نظام آموزشوپرورش، مسکن معلمان، طرح آشتی با آموزش (آبا)، شبکه مدارس صلح و دوستی جهان اسلام (آیسسکو)، طرح تابان، توسعه مدارس هیئت امنایی، تربیتمعلم چند ساحتی و چند مهارتی، تربیت و توانمندسازی مدیران، ارزیابی، پالایش و تنقیح قوانین و مقررات و شبکه آموزشی دانش آموزان (شاد) عناوین این کتاب ۲۷۷ صفحهای را تشکیل میدهد.
به گزارش مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت آموزشوپرورش، شایانذکر است؛ سند تحول بنیادین آموزشوپرورش بهعنوان قانون مادر برای ایجاد تحولات اساسی و بنیادی در فرایند تعلیم و تربیت دانش آموزان عزیز، در دستورکار نظام آموزشوپرورش قرارداد، حاوی ۸ هدف کلان ۲۳ هدف علمیاتی و۱۳۱ راهکار اجرایی است که در قالب برنامههای اجرایی ۶ زیر نظام (زیر نظام راهبری و مدیریت، زیر نظام تربیتمعلم و تأمین منابع انسانی، زیر نظام برنامههای درسی و تربیتی) زیر نظام تأمین و تخصیص منابع مالی، زیر نظام پژوهش و ارزشیابی، زیر نظام تأمین فضا، تجهیزات و فناوری، متجلی شده است.
نظر شما