توسعه فضای سبز شهری با احداث پارک‌های جدید در اصفهان

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با اشاره به احداث پارک‌های جدید الهیه و پردیس اشراق در شهر، گفت: توسعه فضای سبز شهری و ایجاد پارک‌های محله‌ای امکان برخورداری بیشتر شهروندان از فضای سبز را فراهم آورده و کمبود فضای سبز شهری را تا حد امکان مرتفع می‌کند.

فروغ مرتضایی‌نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: پارک الهیه در شهرک الهیه (محدوده منطقه ۱۵ شهرداری) ۱۵ هزار مترمربع وسعت دارد که در سال ۹۸ عملیات کاشت گونه‌های گیاهی آن به پایان رسید.

وی تصریح کرد: در پارک الهیه امکاناتی همچون سرویس بهداشتی، زمین بازی کودکان، مسیر دوچرخه، آب‌نما و محل‌های مکث و نشیمن در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با بیان اینکه در ایجاد فضای سبز پارک الهیه از چمن‌های مقاوم به کم‌آبی و گونه‌های درخت، درختچه و گل‌های دائمی و مقاوم استفاده شده است، افزود: توسعه فضای سبز شهری و ایجاد پارک‌های محله‌ای امکان برخورداری بیشتر شهروندان از فضای سبز را فراهم آورده و کمبود فضای سبز شهری را تا حد امکان مرتفع می‌کند.

وی با اشاره به ایجاد پارک پردیس اشراق در دامنه کوه نخودی و در مجاورت شهر رویاها، گفت: هدف از احداث این پارک که منظره‌ای بسیار زیبا دارد، توسعه اماکن گردشگری و تفریحی در شهر بوده است.

مرتضایی‌نژاد با بیان اینکه از سال ۹۶ کاشت پوشش گیاهی پارک پردیس اشراق در دو فاز انجام شد، ادامه داد: در فاز نخست ۲.۸ هکتار (۲۸ هزار مترمربع) و فاز دوم ۲.۲ هکتار (۲۲ هزار مترمربع) کاشت پوشش گیاهی انجام شد.

وی تصریح کرد: در پارک پردیس اشراق گونه‌های کم نیاز آبی با روش خشک منظرسازی «زیرواسکیپ» کاشته شده که مقاوم به خشکی و متناسب با اقلیم کوهستانی است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: در پارک پنج هکتاری پردیس اشراق ترکیبی از انواع گل‌های دائمی، گیاهان دارویی، درختان و درختچه‌هایی با منظره بسیار زیبا کاشته شده و در اختیار شهروندان قرار گرفته است.

کد خبر 430924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.