افزایش ۸۰ درصدی تعداد معاملات مسکن در پایتخت

تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در خرداد ماه سال ۱۳۹۹، به ۱۰.۸ هزار واحد مسکونی بالغ شد که نسبت به ماه مشابه سال قبل ۸۰.۱ درصد و نسبتبه ماه گذشته ۱۱ درصد رشد نشان می‌دهد.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، در خردادماه سال جاری، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران ۱۸۹.۵ میلیون ریال بود که نسبت به ماه مشابه سال قبل ۴۲.۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

تعداد معاملات انجام شده در خردادماه سال ۱۳۹۹ بالغ بر ۸/۱۰ هزار فقره بود که نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱/۸۰ درصد افزایش نشان می‌دهد. در این ماه متوسط قیمت فروش یک متر مربع زیربنای واحدهای مسکونی شهر تهران به ترتیب با ۶/۱۱ و ۵/۴۲ درصد افزایش نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ۵/۱۸۹ میلیون ریال رسید.

بررسی توزیع تعداد واحدهای مسکونی معامله شده در شهر تهران به تفکیک عمر بنا حاکی از آن است که واحدهای تا پنج سال ساخت با سه ۹/۳۸ درصد بیشترین سه را به خود اختصاص داده‌اند. همچنین در ماه مورد بررسی شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر تهران و در کل مناطق شهری نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتیب معادل ۶/۲۷ و ۷/۳۰ درصد رشد نشان می‌دهد.

لازم به ذکر است، «گزارش تحولات بازار مسکن شهر تهران در خرداد ماه سال ۱۳۹۹»، برگرفته از آمارهای خام سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور است که توسط اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی تهیه و منتشر می‌شود.

کد خبر 430917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.