روند ثبت‌نام در مدارس شاهد تشریح شد

رئیس امور شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش اصفهان با تاکید زمان‌بندی ثبت‌نام دانش آموزان در مدارس شاهد، گفت: ثبت‌نام در اول ابتدایی از یکم خردادماه بود و تا ۲۰ تمدید شد و پایه هفتم از اول تیرماه شروع شده و تا ۱۴ ادامه دارد ثبت نام پایه دهم از پنجم شروع و تا ۲۱ تیرماه ادامه پیدا می کند.

لیلا سادات ابطحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس شاهد، اظهار کرد: ثبت‌نام ابتدا به صورت اینترنتی از طریق سایت saja.medu.ir شروع و زمان‌بندی در نظر گرفته شد. یعنی در این سامانه بر اساس زمان‌بندی در هر دوره تحصیلی دانش‌آموزان وارد می‌شوند و شرایط و امتیازهایی به آنها تعلق می‌گیرد.

وی افزود: در مرحله بعد امتیاز دانش‌آموزان توسط مدیر مدرسه مورد بررسی قرار می‌گیرد و سپس به خانواده‌ها پیامک داده می‌شود و بعد از طی این مرحله اصل مدارک از آنها تحویل گرفته شده و و امتیاز نهایی اعلام می‌شود.

رئیس اداره امور شاهد و ایثارگران اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، گفت: این امتیازها به وسیله کارشناس شاهد و امور ایثارگران نواحی و مناطق هم بررسی و تأیید می‌شود و در نهایت به وسیله اداره شاهد و امور ایثارگران استان مورد بررسی قرار می‌گیرد و در صورت تأیید ثبت نام قطعی انجام می‌گیرد و ظرفیت کلاس هم در مدارس شاهد ۳۰ نفر دانش آموز است.

وی با تاکید بر اینکه ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس شاهد زمان‌بندی داشت، تصریح کرد: ثبت نام مقطع اول ابتدایی از اول تا ۱۷ خردادماه بود که امسال زمان نهایی ثبت‌نام این دوره تا ۲۰ خردادماه تمدید شد و اولیا می‌توانستند با ورود به سامانه ثبت نام دانش‌آموز را انجام دهند.

ابطحی ادامه داد: ثبت‌نام پایه هفتم از اول تیرماه شروع شده و تا ۱۴ تیرماه هم ادامه داشت و امکان تمدید هنوز مشخص نیست و از سوی وزارت آموزش و پرورش تمدید نهایی ثبت‌نام این پایه صورت می‌گیرد و ثبت نام پایه دهم از پنجم شروع شده و تا ۲۱ تیرماه ادامه دارد.

رئیس اداره امور شاهد و ایثارگران اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، تاکید کرد: اعلام نتایج غیر قطعی از طریق سایت و ارسال پیامک به وسیله مدرسه اتفاق می‌افتد و پس از اینکه نتایج بررسی شد طی دو روز تا یک هفته بعد به اولیا پیامکی داده می‌شود که نتایج غیر قطعی اتفاق افتاده است و بعد مدارک دانش آموزان از سوی ستاد ثبت نام مدرسه مورد بررسی قرار می‌گیرد و در سامانه سجا در صورتی که مدارک رؤیت شده باشد به وسیله ستاد ثبت نام مدرسه تأیید انجام می‌گیرد و این روند هم طی مدت یک هفته پس از ثبت نام اتفاق می‌افتد.

وی اضافه کرد: در نهایت مدارک ثبت نام به وسیله منطقه یا استان مورد برسی قرار گرفته و اعلام نتایج قطعی به اولیا صورت می‌گیرد که این روند برای دوره ابتدایی ۲۸ خردادماه تا پنجم تیرماه، برای پایه هفتم ۲۸ تیر تا سه مرداد و برای پایه دهم از یکم تا ۱۵ مرداد است.

ابطحی در خصوص هزینه‌ها و دریافتی‌های ثبت نام دانش آموزان از اولیا، اظهار کرد: هر سال از سوی وزارت خانه برای اداره یک شیوه نامه‌ای صادر می‌شود که در این شیوه نامه که از طرف ستاد مرکزی و شاهد به دست ما می‌رسد بین حداقل و حداکثر هزینه‌ها برای ثبت نام مشخص می‌شود.

وی ادامه داد: میزان کمک سرانه دانش آموزان طرح شاهد شامل فرزندان شهید و جانبازان ۷۰ درصد به بالا بوده و درواقع این خانواده‌ها جامعه هدف هستند. میزان کمک سرانه آنها باید از طریق بنیاد شهید آموزش و پرورش پرداخت شود و مابقی گروه‌ها که شامل فرزندان جانبازان و فرزندان فرهنگیان و کارکنان بنیاد شهید هستند ۴۰ درصد تخفیف می‌گیرند.

رئیس اداره امور شاهد و ایثارگران اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، گفت: مبلغی هم به عنوان مصوبه کمک سرانه مدارس شاهد در هر سال تحصیلی از طریق ستاد شاهد استان با بخش نامه به مدارس ارسال می‌شود که مدارس طبق همین مصوبه باید بنر را تهیه کنند و میزان پرداختی را به اطلاع اولیا دانش آموزان برسانند.

ابطحی در خصوص تعیین میزان هزینه‌ها در مقاطع تحصیلی، خاطرنشان کرد: در هر منطقه‌ای بر اساس مصوبه ستاد شاهد اعلام نظر کردیم که در هر مقطعی باید چه میزان هزینه‌ای پرداخت شود.

کد خبر 430888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.