حجتی: نقش پیشگیری ورزش از ابتلای افراد به اعتیاد فوق‌العاده است

نماینده وزارت ورزش و جوانان در ستاد مبارزه مواد مخدر گفت: اگر تحرک و ورزش همگانی را گسترش دهیم و مردم به مقوله ورزش احساس نیاز کنند آمار اعتیاد به نحو مطلوبی از جامعه دور می‌شود.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان، رضا حجتی با اشاره به نقش بی‌بدیل ورزش در پیشگیری و درمان اعتیاد اظهار داشت: ورزش، تحرک فیزیکی، ورزش همگانی و آنچه که انسان را در عدم آلوده شدن به اعتیاد و پیشگیری از آن کمک می‌کند بسیار بااهمیت است. هر جا که ورزش است اعتیاد نیست و این دو نسبت معکوس باهم دارند.

وی افزود: نقش پیشگیری ورزش از ابتلای افراد به اعتیاد فوق‌العاده است. کسی که در هفته سه نوبت و هر نوبت ۴۵ دقیقه ورزش می‌کند قطعاً کمترین آسیب را از لحاظ دچار شدن به اعتیاد خواهد دید. اگر تحرک و ورزش همگانی را گسترش دهیم و مردم به مقوله ورزش احساس نیاز کنند آمار اعتیاد به نحو مطلوبی از جامعه دور می‌شود. متأسفانه مردم هنوز به این جمع‌بندی و احساس نیاز نرسیده‌اند و ورزش همگانی در سبک زندگی مردم به صورت گسترده نهادینه نشده است.

نماینده وزارت ورزش و جوانان در ستاد مبارزه مواد مخدر خاطرنشان کرد: اگر روزی این اتفاق بیفتد این موضوع می‌تواند در جلوگیری از ابتلای به اعتیاد بسیار بازدارنده است، به خصوص در بحث جوانان که بیشتر در معرض خطر قرار دارند. برای رسیدن به این هدف باید از شعار دادن عبور کنیم چون برای داشتن جامعه‌ای پاک تنها شعار کفایت نمی‌کند. به ویژه در مناطق محروم باید بیشترین سرمایه‌گذاری شود و دسترسی به ورزش همگانی باید برای همه مردم به صورت رایگان باشد. این نقش کلیدی است که دولت برعهده دارد و وزارت ورزش و جوانان نیز یکی از اهداف خود را روی عملی شدن این موضوع گذاشته است. تحقق پیدا کردن و همه گیر شدن ورزش همگانی نه تنها می‌تواند در پیشگیری و درمان اعتیاد کارساز باشد بلکه در موضوع آسیب‌های اجتماعی و سلامت جسمی و روحی نیز تأثیرگذار است.

کد خبر 430856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.