الزام استفاده از ماسک در ناوگان حمل و نقل عمومی بیرجند

رئیس سازمان حمل و نقل و بار و مسافر شهرداری بیرجند گفت: قصد داریم الزامی شدن استفاده از ماسک در هنگام تردد با ناوگان حمل و نقل عمومی را در ستاد استانی مقابله با کرونا مصوب کنیم.

به گزارش ایمنا، یدالله غلام پور، اظهار کرد: هر روزه از ساعت ۱۰ الی ۱۱ صبح، گندزدایی تاکسی‌های درون شهری در پایانه ابوذر انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: اتوبوس‌ها نیز هر شب هنگام توقف در پایانه به طور کامل نظافت و ضدعفونی می‌شوند و ضدعفونی مداوم ایستگاه‌های مکانیزه توقف، تاکسی‌های فرودگاه و ترمینال نیز انجام می‌شود.

رئیس سازمان حمل و نقل و بار مسافر شهرداری بیرجند تصریح کرد: علاوه بر علامت گذاری صندلی‌ها در اتوبوس‌های درون شهری بر اساس استفاده ۵۰ درصدی از ظرفیت، کابین راننده با شیلد جداسازی شده است.

غلام پور با تاکید بر اینکه قصد داریم الزامی شدن استفاده از ماسک در هنگام تردد با ناوگان حمل و نقل عمومی را در ستاد استانی مقابله با کرونا، مصوب کنیم، خاطرنشان کرد: این موضوع با توجه به بسته بودن محیط اتوبوس‌ها، به خصوص اتوبوس‌های اسکانیا که امکان باز کردن پنجره نیز وجود ندارد، ضروری است.

وی از ابلاغ دستورالعمل‌های بهداشتی به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر خبر داد و گفت: بروشورها و اطلاعیه‌های تهیه شده توسط شهرداری و دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز در اتوبوس‌ها نصب شده است.

رئیس سازمان حمل و نقل و بار مسافر شهرداری بیرجند یادآور شد: این سازمان وظایف خود را در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی هر روزه انجام می‌دهد و بخش دیگر برعهده شهروندان است تا با رعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری‌ها، در راستای حفظ سلامت خود و دیگران تلاش کنند.

غلام پور خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده تخلف در رعایت نکات بهداشتی در ناوگان حمل و نقل عمومی می‌توانند موارد را به حوزه بازرسی با شماره ۳۲۲۲۶۵۴۵ گزارش دهند.

منبع: ایسنا

کد خبر 430783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.