سه توافق کلیدی برای اصفهان در «تفاهم نامه شهرداری و سپاه صاحب الزمان استان»

در جلسه ای با حضور شهردار، رییس شورای اسلامی شهر و مدیران شهری اصفهان با فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان، تفاهم نامه همکاری بین دو نهاد به امضا رسید.

به گزارش ایمنا، در این جلسه که صبح امروز _شنبه ۷ تیر ماه_ برگزار شد در خصوص زمینه‌های همکاری‌های دو نهاد، به ویژه توسعه عمران سپاهان شهر گفت و گو و تبادل نظر شد.

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان با اشاره به تفاهم‌نامه امضا شده حول سه محور مهم گفت: یکی از محورهای اصلی تأمین پساب تصفیه شده برای آبیاری اراضی کوه صفه است.

رضایی با بیان اینکه در حال حاضر پساب پس از تصفیه اولیه توسط جهاد خانه‌سازی استان اصفهان و سپاه به تصفیه‌خانه ثانویه هدایت و تصفیه نهایی می‌شود، افزود: در طرح توسعه برای انعقاد و لخته‌سازی در تصفیه آب، درصدد احداث مخازنی هستیم که اقدامات مربوط به انتخاب پیمانکار آن انجام شده است.

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: با توسعه سیستم میکرودرم، پساب تصفیه شده قابل توجهی برای آبیاری اراضی سپاهان شهر خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه پساب سپاهان شهر در سال‌های گذشته بر اساس یک تفاهم‌نامه تا سال ۱۴۰۲ از جهاد خانه‌سازی خریداری شده بود، گفت: در تفاهم‌نامه جدید تمدید تأمین پساب تا سال ۱۴۰۷ انجام و مقرر شد انتقال پساب از طریق توسعه خط به سمت صفه با عبور از اراضی سپاه ادامه پیدا کند.

رضایی خاطرنشان کرد: با انجام این اقدام در بخش‌هایی از اراضی سپاه فضای سبز طبق تفاهم‌نامه با استفاده از انشعاب آبرسانی خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به یک بانده بودن خیابان نظام واقع در شمال سپاهان شهر، تصریح کرد: در حال حاضر تردد خودروها در یک باند انجام می‌شود زیرا باند دوم خیابان نظام احداث نشده، از این رو طی مذاکرات انجام شده با سپاه صاحب‌الزمان (عج) و موافقت فرمانده سپاه مجوزهای لازم دریافت شده است.

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان گفت: یکشنبه هفته آینده همزمان با پروژه خط انتقال آب، پروژه احداث باند دوم خیابان نظام با آزادسازی ۱۷ هزار متر زمین نیز کلنگ‌زنی خواهد شد.

کد خبر 430771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.