انتخاب زاینده‌رود به عنوان پایگاه ورزش‌های سه‌گانه ایران

شهردار شهر زاینده رود گفت: به دلیل ظرفیت بالا و موقعیت مناسب، شهر زاینده‌رود به عنوان شهر میزبان برگزاری مسابقات کشوری و بین‌المللی ورزش‌های سه گانه کشور انتخاب شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ابوالفضل توکلی در جمع مسئولان شهرستان لنجان با اشاره به امکانات طبیعی و جغرافیایی شهر زاینده‌رود در حوزه گردشگری، اظهار کرد: این شهر به واسطه برخورداری از طبیعت بکر و همچنین قرار گرفتن در بستر رودخانه زاینده‌رود و دریاچه مصنوعی قایقرانی از موقعیت مناسبی برای برگزاری مسابقات مختلف از جمله ورزش‌های سه گانه برخوردار است.

وی افزود: با توجه به پیگیری‌های شده در سال ۹۶ برگزاری مسابقات کشوری ورزش‌های سه گانه از کیش به شهر ساحلی زاینده‌رود منتقل شد و متعاقب آن ورزشکاران و تیم‌های حاضر در آن دوره از کیفیت برگزاری مسابقات رضایت داشتند.

شهردار زاینده‌رود با بیان اینکه این شهر ساحلی به عنوان پایگاه مرکزی ورزش‌های سه‌گانه ایران انتخاب شده است، تصریح کرد: در مجمع سالیانه ورزش‌های سه گانه به میزبانی استان اصفهان، شهر زاینده‌رود به عنوان میزبان برگزاری مسابقات کشوری و بین‌المللی این رشته ورزشی انتخاب شده است.

توکلی ادامه داد: برگزاری مسابقات ورزشی نیازمند تأمین زیرساخت‌ها است به همین دلیل با باشگاه سپاهان در این مورد رایزنی کردیم.

وی با بیان اینکه وجود دریاچه قایقرانی در حریم شهر زاینده‌رود زمینه مناسبی برای برگزاری مسابقات ورزش‌های آبی از جمله قایقرانی ایجاد کرده است، ابراز امیدواری کرد: کارخانه ذوب آهن نیز که در جوار شهرستان لنجان واقع شده به کمک هیئت ورزش‌های سه گانه بشتابد تا بتوانیم با تأمین زیرساخت‌های لازم میزبان خوبی برای برگزاری مسابقات شنا، دوچرخه و دو میدانی باشیم.

کد خبر 430689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.