ترغیب کشاورزان دهاقانی به استفاده از آبیاری نوین

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان دهاقان از افزایش اجرای طرح آبیاری نوین در مزارع و باغات این منطقه خبر داد.

امیر صفرپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در یک سال گذشته میزان اجرای آبیاری تیپ در کشت حبوبات تا سطح ۲۰ هکتار، کشت ذرت علوفه‌ای تا سطح ۵۰ هکتار و سبزی و صیفی نیز تا سطح ۴۰ هکتار افزایش داشته است.

وی درباره استقبال کشاورزان این شهرستان از روش‌های کشت جایگزین گفت: استفاده از ارقام میان رَس ذرت علوفه‌ای در سطح ۳۰ هکتار و کشت سورگوم به جای ذرت علوفه‌ای در سطح پنج هکتار انجام شده است.

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان دهاقان، از توزیع بیش از ۵۹۰ تن کود اوره یارانه‌ای در سال ۹۸ بین کشاورزان خبر داد و افزود: در سال ۹۸ مقدار ۱۵۰ تن کود فسفات و ۱۱۰ تن کود پتاس بین یک‌هزار و ۵۰۰ کشاورز شهرستان توزیع شده است.

صفرپور با اشاره به پیش بینی برداشت محصولات بهاره، اظهار کرد: امیدواریم تا پایان آبان ماه ۲۵۰۰ تن حبوبات در سطح یک‌هزار هکتار و ۱۵ هزار تن علوفه در سطح ۲۵۰ هکتار از مزارع برداشت شود.

وی، با توجه به تحقق بیشتر از سهمیه اعلام شده استفاده از بذر گواهی شده گندم و جو اظهار کرد: این مقدار برابر با میزان ۱۰۹ تن بوده است. همچنین تولید گندم آبی ۱۰ هزار تن در سطح دو هزار و۵۰۰ هکتار و جو آبی برابر با ۹ هزار تن در سطح دو هزار و ۷۰۰ هکتار ثبت شده است.

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان دهاقان، افزود: اجرای طرح خاک‌ورزی حفاظتی تا سطح ۵۰۰ هکتار تاکنون روند افزایشی در مناطق کشاورزی این شهرستان داشته است.

کد خبر 430685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.