احتمال خاموشی در شهرهای پرمصرف وجود دارد

سخنگوی شرکت توانیر با اشاره به رشد پنج درصدی مصرف برق در کشور گفت: با تدوام روند افزایشی موجود احتمال خاموشی برق وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مصطفی رجبی مشهدی در گفت‌وگوی زنده خبری با اشاره به افزایش پنج درصدی مصرف برق نسبت به سال گذشته اظهار کرد: مصرف روزانه برق در کشور در هفته گذشته به ۵۷ هزار و ۱۰۰ مگاوات رسید که رقم بالایی است. اگر مصرف توسط صنایع و مردم مدیریت نشود با نزدیک شدن به زمان اوج گرما و بالا رفتن مصرف برق در کشور احتمال خاموشی وجود دارد.

وی با بیان اینکه احتمال خاموشی در تابستان ضعیف است، افزود: سال‌های گذشته نیز مصرف برق کشور در تابستان افزایش پیدا می‌کرد البته در استان‌هایی که نسبت به مصرف برق اخطار داده شد مدیریت مصرف با قوت بیشتری اجرا می‌شد.

سخنگوی شرکت توانیر گفت: در صورت افرایش مصرف برق در صنایع تجاری باید مصرف برق از ساعات اوج مصرف به ساعات عادی روز منتقل شود و برای این امر تفاهم‌نامه‌هایی نیز بین شرکت توانیر و صنایع مختلف امضا شده است. طی این تفاهم نامه مقرر می‌شود صنایع بزرگ که بیش از ۵۰ درصد مصرف برق کشور را دارند مصارف اصلی برق خود را به ساعات عادی روز منتقل کنند.

رجبی مشهدی با اشاره به نقش مهم مصارف خانگی در پایین رفتن سرانه مصرف برق کشور اظهار کرد: توصیه می‌شود مصارف خانگی که سامانه هوشمندی برای مصرف آنها تعریف نشده است نسبت به کاهش مصرف اقدام کنند.

سخنگوی شرکت توانیر ادامه داد: توصیه می‌شود از استفاده از وسایل خانگی که مصرف برق بالایی دارند همچون لباسشویی‌ها و ماشین‌های ظرفشویی در ساعات پیک جلوگیری شود. مردم باید از دور آرام کولرهای آبی یا درجه بالای کولرهای گازی استفاده کنند.

کد خبر 430387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.