مراکز هنری و گردشگری بریتانیا در آستانه بازگشایی

نخست وزیر انگلستان اعلام کرده که با لغو برخی قوانین قرنطینه برخی مشاغل از جمله موزه‌ها، هتل‌ها و رستوران‌ها بازگشایی خواهند شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا و به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، موزه‌ها، گالری‌ها، هتل‌ها و رستوران‌ها در بریتانیا به عنوان مکان‌های غیرضروری طبقه بندی شدند و به همین علت تعطیلی آن‌ها ادامه دار شد. براساس اعلام بوریس جانسون بریتانیا برنامه دارد تا به این مشاغل از چهارم جولای (۱۴ تیر) اجازه بازگشایی بدهد.

همچنین مشاغل دیگر از جمله سینما، کاریابی‌، مهمانسرا، آرایشگاه، کافی‌شاپ‌ها و مراکز سرگرمی نظیر شهربازی‌ها نیز اجازه بازگشایی دریافت خواهند کرد. بدین ترتیب تقریباً تمام مراکز هنری و گردشگری بریتانیا بازگشایی شده و فعالیت‌ها در این حوزه از سر گرفته می‌شود.

جانسون در مجلس گفته که: "امروز می‌توانیم اعلام کنیم که خواب زمستانی طولانی مدت به پایان رسیده و جریان زندگی به خیابان‌ها بازخواهد گشت".

البته تمهیداتی برای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در نظر گرفته شده است. دولت به مردم توصیه کرده که در فضاهای عمومی حداقل یک متر با یکدیگر فاصله داشته باشند. همچنین مراسم‌های ازدواج نیز با حضور حداکثر ۳۰ نفر می‌تواند برگزار شود.

تمام این برنامه‌ها برای گشایش اقتصادی در بریتانیا رخ می‌دهد، کشوری که بیش از سه ماه با شیوع ویروس کرونا درگیر بود و حتی نخست وزیر آن نیز مبتلا شد. با این تمهیدات جدید به نظر می‌رسد رونق فعالیت‌های هنری و گردشگری بریتانیا یکی از امیدهای این کشور برای رونق اقتصادی خواهد بود.

بریتانیا در بین کشورهای جهان پنجمین رتبه را از نظر تعداد مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ دارد. تاکنون ۳۰۰ هزار نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و ۴۲ هزار نفر نیز در اثر این بیماری فوت کرده‌اند.

کد خبر 430368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.