تبدیل تهدید به فرصت با فرهنگسرای مجازی

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: الزام فعال سازی فرهنگسرای مجازی فرصتی برای تبدیل تهدید به فرصت است، چراکه برای جایگزینی محتواهایی که با ارزش‌ها و فرهنگ و هویت ما همراه نیست حذف دنیای مجازی راهکار درستی نیست.

علیرضا روحانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره چگونگی فعالیت‌های فرهنگسرای مجازی اصفهان پس از بازگشایی مراکز فرهنگی و هنری همچنین آغاز اجرا برنامه‌های عرصه محور، اظهار کرد: پس از شیوع ویروس کرونا فعالیت فرهنگسرای مجازی با نگاهی بلند مدت در سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان آغاز شد. به علت حساسیت موضوع و شرایط دوران شیوع ویروس کرونا، الزام به فعال‌سازی فرهنگسرایی برای تولید محتوا در فضای مجازی احساس می‌شد.

وی افزود: باید برای شعار "در خانه بمانیم" راهکاری ارائه می‌دادیم تا مردم بتوانند در خانه بمانند. فضای مجازی به عنوان تهدید در کشور مطرح می‌شود و این نقطه ضعف است، زیرا هیچ وقت راهکاری برای جایگزینی محتوای هماهنگ با ارزش‌ها، فرهنگ و هویت ما در فضای مجازی پیشنهاد نشده است. به همین علت تمرکز ویژه بر تولیدات مجازی مناسب گذاشتیم و تاکنون فرهنگسرای مجازی توانسته مخاطبین خود را بیابد و بسیاری از اصحاب فرهنگ هنر و نهادهای غیر دولتی و مدنی برای مشارکت در تولید محتوای مجازی برای شهروندان اعلام آمادگی کرده‌اند.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان تصریح کرد: ایجاد فرهنگسرای مجازی اولین تجربه بود و باید نقاط قوت و ضعف آن شناسایی شود. در ادامه نقاط ضعف باید بررسی و رفع و بر نقاط قوت نیز باید تاکید و تقویت شود تا این فرهنگسرا در فرهنگ، هنر و ادب تأثیر گذار باشد.

روحانی خاطرنشان کرد: همه برنامه‌هایی که در حوزه عمومی تعریف می‌شود از جمله برنامه‌های عرصه‌محور باید بر اساس ابلاغیه‌های ستاد استان و ملی کرونا باشد. در بسیاری از رویدادهای برگزار شده در چند ماه اخیر از جمله هفته فرهنگی اصفهان بخش اعظم فعالیت‌ها در بخش مجازی بود ضمن اینکه برنامه‌های عرصه محور با حفظ فاصله اجتماعی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

کد خبر 430252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.