بودجه ۲۰ میلیاردی مرکز گسترش در سال ۱۳۹۸

در راستای سیاست شفاف‌سازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و در چارچوب قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، جزئیات گزارش عملکرد مالی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی از موسسات تابعه سازمان سینمایی در دوازده ماه سال ۹۸ منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اطلاعات گزارش عملکرد مالی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی بر اساس کمک به مواردی چون خانه مستند استان‌ها و سایر مجامع سینمایی، برگزاری جشنواره بین المللی سینما حقیقت و برگزاری همزمان در استان‌ها، تولید فیلم مستند (کوتاه، نیمه بلند، بلند) و حمایت از مواردی مانند تولید فیلم سینمایی تجربی، اکران فیلم‌های هنری و تجربی، تولید مشترک فیلم مستند با دیگر کشورها، تولید و انتشار فصلنامه‌های انیمیشن و سینما حقیقت، تولید فیلم انیمیشن سینمایی، تولید فیلم انیمیشن کوتاه، تولید مشترک فیلم انیمیشن با دیگر کشورها، پروژه سینمایی لاله، تولید فیلم سینمایی خلاق (کم بودجه) و هزینه پشتیبانی تنظیم شده است.

بدین ترتیب بودجه این مرکز در سال ۱۳۹۸ در حدود ۱۹ و نیم میلیارد تومان بوده که نزدیک به پنج میلیارد آن صرف حمایت از تولید فیلم انیمیشن کوتاه شده است. این مرکز سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برای کمک به برگزاری جشنواره بین‌المللی "سینما حقیقت" و همچنین برگزاری همزمان آن در استان‌ها هزینه کرده است.

پروژه سینمایی لاله نیز دو و نیم میلیارد تومان برای مرکز گسترش سینمای تجربی و مستند خرج داشته است. این مرکز علاوه بر موارد تولیدی از اکران فیلم‌های هنری و تجربی نیز حمایتی سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی کرده است.

گزارش عملکرد مالی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در دوازده ماه سال ۹۸ از اینجا قابل دانلود و تماشا است.

کد خبر 430194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.