سریال سرباز  با ۲۰ درصد مخاطب

بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات صداوسیما، مجموعه سرباز در نیمه دوم خرداد، نظر بیش از ۲۰ درصد مخاطبان را به خود جلب کرده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از مرکز تحقیقات صدا و سیما، با انجام یک نظرسنجی اعلام کرد در نیمه دوم خرداد، ۸۶٫۳ درصد مردم بیننده برنامه‌های سیما بوده‌اند و در میان سریال‌های جدیدی که روی آنتن رفته، مجموعه سرباز شبکه سه توانسته بیش از ۲۰ درصد مخاطب به خود جذب کند.

در این نظرسنجی که در ارسال به سردبیر سراسر کشور انجام شده، «سرباز» با ۲۰٫۴ درصد بیننده، توانسته رضایت ۳۵٫۲ درصد از بینندگان را در حد «زیاد» کسب کند.

جدول زیر نظر بینندگان سریال «سرباز» را درباره موفقیت این مجموعه تلویزیونی از جنبه‌های مختلف به نمایش گذاشته است:

برنامه‌های سیما در نیمه دوم خرداد بیش از ۸۶ درصد بیننده داشت/ «سرباز»؛ پربیننده‌ترین سریال

سریال «پرگار» از شبکه یک با ۱۹٫۹ درصد بیننده و «پدر پسری» از شبکه پنج با هفت درصد بیننده هم در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند. ۶۷٫۲ درصد از مخاطبان «پرگار» در حد زیاد از این سریال ابراز رضایت کرده‌اند.

جدول‌های زیر نظر بینندگان سریال «پرگار» و «پدر پسری» را درباره موفقیت این مجموعه‌های تلویزیونی از جنبه‌های مختلف به نمایش گذاشته است:

برنامه‌های سیما در نیمه دوم خرداد بیش از ۸۶ درصد بیننده داشت/ «سرباز»؛ پربیننده‌ترین سریال

برنامه‌های سیما در نیمه دوم خرداد بیش از ۸۶ درصد بیننده داشت/ «سرباز»؛ پربیننده‌ترین سریال

در این نظرسنجی، مجموعه‌هایی که در حال بازپخش هستند نیز مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند.

بر این اساس، «ستایش ۳» در شبکه آی‌فیلم با ۲۴٫۳ درصد، پربیننده‌ترین سریال در میان این دسته از مجموعه‌های تلویزیونی بوده و توانسته رضایت ۹۲٫۶ مخاطبانش را در حد زیاد به دست آورد.

«بزنگاه» از همین شبکه با ۴٫۶ درصد، «افسانه جومونگ» شبکه تماشا با ۴٫۱ درصد، «لحظه گرگ و میش» شبکه تماشا با ۳٫۳ درصد، «دل‌دار» شبکه آی‌فیلم با ۲٫۶ درصد و «مادرانه» شبکه آی‌فیلم با ۱٫۳ درصد بیننده جزو پنج سریال تکراری دارای بیشترین تعداد بیننده هستند.

این نظرسنجی نشان می‌دهد ۳۲٫۲ درصد پاسخگویان فیلم‌های سینمایی را بیشتر از شبکه نمایش، ۲۶٫۴ درصد از شبکه آی‌فیلم و ۲۴٫۹ درصد از شبکه سه تماشا می‌کنند. در همین حال، ۱۲٫۸ درصد هم گفته‌اند که هنگام تماشای فیلم به نام شبکه دقت نمی‌کنند.

جدول زیر نشان می‌دهد فیلم‌بازها بیشتر کدام شبکه را برای تماشای فیلم نگاه می‌کنند:

برنامه‌های سیما در نیمه دوم خرداد بیش از ۸۶ درصد بیننده داشت/ «سرباز»؛ پربیننده‌ترین سریال

نظرسنجی مرکز تحقیقات صداوسیما نشان می‌دهد ۵۲٫۹ درصد پاسخگویان، سریال‌های «ایرانی» و ۱۸٫۶ درصد هم سریال‌های خارجی را بیشتر می‌پسندند. از میان گونه‌های مختلف سریال‌ها هم ژانر «خانوادگی» با ۵۳٫۱ درصد و بعد از آن طنز و کمدی با ۲۹٫۸ درصد، بیشتر مورد علاقه شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی بود.

در همین حال کسانی که در این نظرسنجی شرکت کردند، مهم‌ترین انتقادهایشان به سریال‌های سیما «بی‌محتوا بودن سریال‌ها» (۱۴ درصد)، «جذابیت نداشتن» (۱۰٫۱ درصد) و «تکراری بودن» (۹٫۹ درصد) بود.

کد خبر 430114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.