تخصیص ۱.۵ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای پروژه‌های شهر دوستدار کودک

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان گفت: امسال برای اجرای پروژه‌های شهر دوستدار کودک یک و نیم میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

سید احمد حسینی‌نیا در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: اصفهان به عنوان نخستین شهر پایلوت دوستدار کودک در کشور مطرح شد و از سال ۹۸ طرح‌ریزی لازم را برای آن انجام داد.

وی افزود: سه گام تحقق شهر دوستدار کودک، پایلوت، دریافت نشان و الحاق به شبکه دوستدار کودک است که در بهمن ماه ۹۸ شهرداری اصفهان وارد گام دوم یعنی دریافت نشان شهر دوستدار کودک شد.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان با بیان اینکه امسال برای اجرای پروژه‌های شهر دوستدار کودک یک و نیم میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است، افزود: دو میلیارد تومان نیز برای پروژه‌های گردشگری و برنامه جامع شهر با رویکرد نوین در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به ارائه عملکرد این معاونت شهرسازی گفت: سال گذشته ۱۵ محور گردشگری بر اساس برنامه «اصفهان ۲۰۲۰» تعریف شد و امسال اعتبار مورد نیاز را در بودجه برای اجرای آن‌ها در نظر گرفتیم که در حوزه طراحی مناطق سه و نیم میلیارد تومان و در حوزه اجرا ۱۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده و البته در صورتی که خروجی مطلوبی را از اجرای محورهای گردشگری شاهد باشیم اعتبارات قابل افزایش است.

حسینی‌نیا خاطرنشان کرد: در سال جاری برای اجرای پروژه‌های پیرایش شهری در مناطق ۱۵ گانه شهر ۱۵ میلیارد تومان اعتبار در بودجه در نظر گرفته شده است که این اقدام برای تحقق عدالت فضایی و اجتماعی همچنین توزیع عادلانه خدمات در مناطق مختلف شهر انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در سال گذشته با تأکید و حمایت شهردار اصفهان و اعضای شورای اسلامی شهر بودجه پروژه‌های ویژه شهری از هفت میلیارد تومان به ۱۲ میلیارد تومان افزایش یافته و این اعتبار خاص معاونت شهرسازی برای طراحی پروژه‌های ویژه است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان گفت: در راستای تحقق شفافیت و ایجاد فرصت‌های برابر برای حرفه مندان، تمامی پروژه‌های شهرسازی در سال گذشته از طریق فراخوان کیفی به متخصصان و مشاوران ارائه شد همچنین در سال جاری پروژه‌ها مشروط به تحقق اعتبار شده است.

وی اظهار کرد: بر اساس برنامه‌های سال گذشته و امتداد آن در سال جاری تلاش شده در راستای تسهیل در ارائه خدمات ۴۰ پروژه در حوزه بافت و محور تاریخی داشته باشیم.

حسینی‌نیا با بیان اینکه برای ارتقای کیفی شهرسازی، برگزاری جشنواره معماری و شهرسازی در دستور کار قرار گرفته و انتشار فراخوان آن را دنبال می‌کنیم، اظهار کرد: سال گذشته بیش از ۱۰ پروژه ایستگاه‌های آتش‌نشانی را در شهر برنامه‌ریزی کردیم و در حوزه حکمروایی خوب شهری سه هزار و ۱۰۰ نفر ساعت کار کارشناسی مراحل خود را در دو گام شناخت و تجویز دنبال کرده است.

کد خبر 430109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.