مجلس به دنبال فیلتر اینستاگرام!

"دست دولت روی دکمه فیلترینگ نخواهد رفت" این جمله بارها از سمت دولت روحانی مطرح شده اما امروز جامعه‌ای که در انتظار رفع فیلتر تلگرام و توئیتر بود، نگران فیلتر شبکه اجتماعی دیگری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در حالی که مجلس دهم به دنبال گسترش شبکه ملی اطلاعات و دسترسی آزاد مردم به شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی بود، نمایندگان مجلس یازدهم در مسیری دیگر، به دنبال افزایش محدودیت فضای مجازی و فیلتر شبکه اجتماعی دیگری به نام اینستاگرام هستند.

صحن علنی مجلس شورای اسلامی در روز یکشنبه میزبان محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری بود تا نمایندگان ضمن شنیدن گزارش وی از عملکرد این وزارت خانه در حوزه شبکه ملی اطلاعات، دغدغه‌های خود در زمینه فضای مجازی را پیگیری کنند.

در ابتدا محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس که از مشکلات پیام‌رسان‌های خارجی انتقاد داشت گفت که "چرا باید یک پیام ساده اول باید به خارج از کشور برود و به مجدداً به داخل کشور بازگردد. "

وی از وزیر ارتباطات خواست تا توسعه شبکه ملی اطلاعات را در اولویت این وزارتخانه قرار دهد؛ چرا که هم نیاز مردم در شئونات مختلف زندگی بوده و هم امنیت ملی، عمومی، اجتماعی و اخلاقی نظام را تأمین خواهد کرد.

رئیس مجلس در نطق پایانی خود نیز با انتقاد از شبکه ارتباطی، آن را متکی به حوزه موبایل دانست و اعلام کرد که "وظایف وزارت ارتباطات در شورای عالی فضای مجازی تعیین شده و مجلس برای ساماندهی این وزارت خانه آماده است. "

نمایندگان مجلس یازدهم معتقدند که فضای مجازی آلوده شده و نوجوانان و خواننده‌ها نیز در معرض این آلودگی قرار گرفته که این فضا باید از نظر محتوا با توسعه سرویس‌های داخلی و اعمال مدیریت بر شبکه مجازی، پاک شود.

به گفته نمایندگان ضعف در مدیریت و لجام‌گسیختگی بدون هیچ گونه سیاست گذاری در فضای مجازی ایران را در هیچ کشوری نمی‌توان دید.

وزیر جوان دولت در دفاعیات خود، پیش از هر چیز به معرفی حوزه ارتباطات و چالش‌های پیش روی این وزارتخانه پرداخت و گفت که "همه اقدامات این وزارتخانه ذیل دو محور شبکه اطلاعت و برنامه فضایی تعیین شده است. "

وی با اشاره به پیچیدگی‌های سه لایه خدمات، محتوا و زیرساخت در فضای مجازی، خطاب به نمایندگان مجلس گفت که "تمامی سوالات شما از من به جا است اما باید از اشخاص دیگری سوالات خود را بپرسید. بیان موضوع نسبت ترافیکی که یکی از دغدغه‌های آقای قالیباف هم بود برای ما بسیار اهمیت دارد و باید پرسید نسبت ترافیکی در کجا درست می‌شود؟ از جریان داده و اطلاعات. این موضوع وابسته به تولید محتوا است. محتوا باید ساخته و بر روی پلت‌فرم داخلی به گردش درآید. وزارت ارتباطات برای حمایت از محتوا ورود می‌کند و می‌خواهد بحث تلویزیون‌های اینترنتی را حمایت کند اما به ما می‌گویند به این موضوع ورود نکنید. اگر ورود نکنیم چگونه باید داده را بالا ببریم؟ "

آذری جهرمی در انتها خاطر نشان کرد که "بحث مهم فضای مجازی و انحصار یک شبکه اجتماعی خارجی بسیار اهمیت دارد. دغدغه‌های فرهنگی، دینی و تغییر سبک زندگی به جا است و باید بر روی آن کار کرد و در مرحله اول ما ورود می‌کنیم اما بقیه هم باید از این وزارتخانه حمایت کنند. اینستاگرام امروز به دلیل سیاست‌های ما به یک قطب تبدیل شده، زیرا همه پلتفرم‌های دیگر از دسترس خارج شده‌اند. اگر اینستاگرام صفحه سردار دل‌های ما، شهید قاسم سلیمانی را می‌بندد، اگر سردار ما را در بغداد به شهادت رساندند، آیا ما تعامل و ارتباط با بغداد را خالی می‌کنیم؟ این یک نگاه دیگر است. آیا عرصه رسانه بین‌المللی و حضور اثرگذار و جریان‌ساز که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است را نباید ببینیم؟ "

بحث و جدل بهارستان‌نشینان با وزیر ارتباطات در حالی به اتمام رسید که همه آن‌ها بر فیلتر شبکه اجتماعی اینستاگرام تاکید کرده و اعلام کردند که تمام تلاش خود را برای بستن آن خواهند کرد.

حال باید پرسید که نمایندگان در صورت فیلتر اینستاگرام، چه جایگزینی را برای آن در نظر خواهند گرفت؟ نمایندگان مجلس یازدهم که از آلوده بودن فضای مجازی انتقاد دارند اما بدون هیچ محدودیتی از جمله فیلترینگ در آن فعالیت می‌کنند، چه تدبیری برای بستن آن بدون رویایی با اعتراضات مردم دارند؟ آیا این اولویت بندی نمایندگان با شعارهای انتخاباتی آنان سازگار است؟

شبکه ارتباطی کشور به دست اسرائیل افتاده است

محمد صالح جوکار، نماینده مردم یزد و رئیس کمیسیون امور داخلی کشور معتقد است که در ایران هیچ گونه بعد نظارتی و کنترلی بر فضای مجازی وجود ندارد.

وی در این باره می‌گوید که زیر ساخت‌ها و هزینه‌های فراوانی در حوزه ارتباطات انجام شده، اما بیگانگان در حال سود بردن از زیر ساخت‌های ارتباطی ما هستند و شبکه ارتباطی کشور که حاصل سرمایه ملت ایران بوده به دست رژیم صهیونیستی و دشمنان افتاده است.

به گفته این نماینده مجلس علی‌رغم زحمات و خرج سرمایه فراوان در جهت ساخت شبکه ارتباطی کشور، مدیریت و کنترل آن به دست بیگانگان افتاده که به وسیله آن در حال انتشار شبهات دینی و اخلاقی در کشور هستند. اینکه ایران شبکه ارتباطی‌ای را ساپورت کند که دیگران مدیریت آن را بر عهده دارند، نوعی برده داری مدرن است که باید جلوی ادامه فعالیت آن را گرفت. نباید بگزاریم که بیگانگان بر فضای مجازی کشور ما مسلط شوند.

جوکار با تاکید بر گسترش شبکه ملی اطلاعات، می‌گوید که در حال حاضر کسی در مورد وضعیت نابسامان فضای مجازی پاسخگو نبوده و وزارت ارتباطات نیز مدعی است که شبکه ارتباطی کشور را به خوبی بنا کرده اما در اختیارش نیست. دستگاه‌های متولی که وظیفه تولید محتوا را بر عهده دارند نیز وظیفه خود را به خوبی انجام نمی‌دهند.

وی خاطرنشان می‌کند: در حال حاضر علی‌رغم عملکرد مطلوب پدافند غیر عامل در زمینه سایبری، اما هنوز روزنه‌های نفوذ وجود دارد. به همین دلیل نیاز است که شبکه ملی اطلاعات ایجاد شود؛ زیرا تا زمانی که این شبکه تکمیل نشود، باید زیر تیغ مدیریت بیگانگان باشیم. شبکه ملی اطلاعات مدیریت فضای مجازی را به خود ما می‌سپارد، همانگونه که بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا نیز دارای شبکه ملی اطلاعات هستند، اما وزارت ارتباطات ایران به راه اندازی این شبکه توجهی ندارد.

برای جلوگیری از فساد، فضای مجازی را محدود کنیم

محمد فیروزی‌پور، نماینده مردم نطنز اما انتقادات خود از وضعیت فعلی فضای مجازی کشور را به گونه دیگری بیان می‌کند.

به عقیده وی نظارت و کنترل بر فضای مجازی باید به گونه‌ای باشد که در این فضای آلوده به اعتقادات و فرهنگ خانواده‌ها و کودکان آسیبی وارد نشود.

به گفته این نماینده مجلس اگر لازم باشد برای افزایش نظارت‌ها و کنترل دست به فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی و افزایش محدودیت‌ها بزنیم، باید این کار انجام شود.

به عقیده فیروزی‌پور اگر ما توانایی نظارت و کنترل فضای مجازی را داریم، باید با جدیت آن را لحاظ کنیم، اما اگر فاقد توانایی لازم جهت ایجاد نظارت هستیم، باید برای جلوگیری از گسترش فساد و انحراف در جامعه، شبکه‌های مجازی را محدود کنیم.

افزایش کاربران فضای مجازی منجر به افزایش جرایم اینترنتی خواهد شد

فاطمه محمد بیگی، نماینده مردم قزوین نیز دلیل خود برای محدود کردن فضای مجازی را نگرانی برای وضعیت فرهنگی موجود در آن می‌داند.

به گفته وی، اینستاگرام انتشار تصاویر عرضه‌نگاری را آزاد کرده و در ایام شهادت سردار قاسم سلیمانی نیز اقدام به حذف پست‌های تسلیت کاربران ایرانی کرد، اما نه تنها چاره‌جویی نشد، بلکه بیش از ۵۰ درصد ترافیک اینترنت کشور به این شبکه اختصاص یافت.

به عقیده این نماینده مجلس نباید یک سوم کل ترافیک کشور به مجموعه شبکه‌های اجتماعی خارجی اختصاص یابد، اما اختصاص نیمی از ترافیک به یک شبکه، کاملاً ساختاری بوده و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات می‌تواند آن را مدیریت کند.

به گفته محمدبیگی، افزایش درصد کاربران فضای مجازی و عدم فرهنگ سازی به منجر به افزایش جرایم اینترنتی خواهد شد که از جمله آنها فروش اسلحه گرم و سرد و پیوستن به سایت‌های پورنو گرافی است. این یک خلأ ساختاری بوده که اقدام خاصی برای آن انجام نشده است.

کد خبر 430107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 88
  • نظرات در صف انتشار: 24
  • نظرات غیرقابل انتشار: 29
  • ABC IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    حرفهای الکی میزنن اگه راست میگید ، گرونی و تورم رو مهار کنید و ارزونی بیارید برای ملت تا جوانها ازدواج کنن ‌و جرایم به حداقل برسه
    • IR ۰۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
      28 19
      چه بهتر مردم هم اینهمه الکی پول صرف این کوفت وزهرماریها نمی کنندباید به مجلسیها گوشزد کرد اینطوری که به ضررخودشون تموم می شه اگه جوونها فکرشون تو این شبکه های کوفتی نباشه به خودشون میان می بینن بیکارند می رن از یقه مجلسیها می گیرن ازشون می خوان یه فکری به حالشون بکنن ومجلسیها هم مجبور می شن واقعا کار کنند وفرصتی برای چرت زدن تو مجلس پیدا نمی کنند!!!!درسته یانه؟
    • IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
      15 14
      اینارو باید دولت " تدبیر و امید" که بهش رای دادی انجام بده نه مجلس نوپا
  • IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    11 23
    مهمه
  • زلیخا رحمانی IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    68 47
    ایستاگرام را فیلترنکنید
  • مینو IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    73 26
    اینستا رو فیلتر میکنید که چی یه عده بیکار بشن به فکر معیشت مردم باشید
  • محمدرسول IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    46 71
    اینستا رو ببندن راحت شیم. توییتر رو باز کنن عالی میشه.
    • یکی IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
      42 24
      داداش حرف مفت نزن
    • AM2 IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۲
      9 7
      بیچاره نظرش رو گفته دیگه
  • IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    22 46
    خیلی خوبه
  • IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    فیلتر کنید والا خیلیم خوبه یه برنامه ی مزخرف که همه جا رو بهم زده
    • IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
      39 16
      شما ساکت فیک عزیز
  • محمد IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    81 12
    فیلترینگ به شکل فعلی که تا الان انجام شده، فقط باعث بیشتر شدن استفاده از فیلتر شکن ها میشه و عملا نتیجه کاملا عکس به همراه داشته به جای راه حل های اشتباه، اول از همه شروع به فرهنگ سازی برای استفاده صحیح از محتوای اینترنت به والدین و نوجوانان کنید و دوم به شدت از تولید محتوای مناسب حمایت کنید تا فضاهای آلوده از رونق بیفتن ... البته این راهکارها هم زمانی جوابگو هستند که با جدیت به حل مشکل کار و ازدواج جوانان پرداخته بشه در چنین شرایطیه که فیلترینگ در کمیت و کیفیت منطقی، می تونه مفید واقع بشه. والا صرفا مثل پاک کردن صورت مسئله توسط آدم تنبلی می مونه که حوصله حل کردن رو نداره
  • ناشناس IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    51 22
    خیلی چرته اینستا چیه که میخان فیلتر کنن حالمونو بهم زدن تمام گیر فیلتر کردنن میترسم واتساپم فیلتر کنن عجبا دیگه شورش در اوردن اههه
    • IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
      20 7
      واقعا
  • ایرانی IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    7 33
    دروغه تکذیب شد
  • ناشناس IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    40 71
    انستا رو فیلتر کنید دمتون گرم.. خیلی مصرف داره...
    • محمد GB ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
      15 7
      بابا حرف مفت نزن اخخخخ فیلتر کنه که چی بشه بیای این جا قوقا به پا کنی
    • IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
      17 4
      ببین خیلی از ادما کارشون توی این اوضاع اقتصادی خراب توی اینستاعه!!!چطوری دلت میاد اینطوری بگی؟؟میدونی چقدر کار و بارشون کساد میشه؟؟
  • IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    35 15
    مجلس کارش یه چیز دیگس!! نظارت بر وزیران تو همه ابعاد وظیفه اصلیشه که متاسفانه از اولویت بندی غلطشون نشات میگیره
  • علی IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    33 73
    فیلتر کنید
  • IR ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    57 21
    حالا هرچی دوست دارید فیلتر کنید با علم نمیشه مقابله کرد به زودی اینترنت جهانی جای اینترنت دولتی را خواهد گرفت حالا زور بزنید و فیلتر کنید
  • IR ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    44 10
    چه فایده ای دارد با فیلتر شکن باز می کنند
  • بهروز IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    31 5
    این رو هم فیلتر کنید، آخرش که چی؟ اگه تلگرام جمع شد این هم میشه... عرض خود میبری و زحمت ما میداری با فیلترشکن
  • Mohi IR ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    27 1
    الان که همه ی شبکه های اجتماعی و سایت های خارجی با فیلترشکن باز میشه !پس چرا پولتون رو خرج فیلتر میکنین؟
  • .. IR ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    36 10
    اگه فیلتر بذارین کسی اینستا رو ول نمی کنه فقط باعث میشین ما هزینه اضافی واسه فیلترشکن بدیم و سرعت اینترنت بیاد پایین!!
  • محمدرضا IR ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    5 26
    دروغه ، میدونن بعضیا رو اینستا حساسن اند ، میخوان مجلس رو بد نام کنند ، چنین دستور کاری از مجلس منتشر نشده ...
  • فیلتر IR ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    32 42
    فیلتر کنید آقا فیلتر کنید چیه این لانه فساد بابا سیگار هم فیلتر داره این که دیگه یه شجره ملعونه ست فیلتر آقا فقط فیلتر عشق فقط فیلتر
    • ناشناس IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
      8 2
      چی میگی دیوانه دنبال چی میگردی
    • علی IR ۰۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
      2 2
      وات؟!
  • رامین IR ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    26 19
    فیلتر کردن اینستاگرام یعنی بدبخت شدن مردم...چرا نمیزارید مردم نفس بکشن؟فیسبوک و وایبر و تلگرام و بی تالک و...واقعا بس نبود؟!!!
    • بیکارم IR ۰۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
      7 2
      اینا کلا همه چیه مارو فیلتر کردن مخصوصا جیبامونو.! نمیدونم تو قانون اساسی چیز برای حد رای نبوده یا بهش عمل نشده که امثال اینا به راحتی و یکطرفه وارد مجلس ملت میشن
  • saman IR ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    55 3
    اگه میتونن گرونی ها فیلتر کنن
  • علی حاتمی IR ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    22 4
    با اینهمه مصیبت و انواع اقسام گرفتاری و بدبختی که گریبان مردم را گرفته حضرات نماینده به چی فکر میکنند وای بر ما مردم
  • عرفان AE ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    34 13
    واقعا که تلگرام را فیلتر کردید توییتر را فیلتر فیسبوک که فیلتر اصلا میخواید کشور هم فیلتر کنید بازی هارا هم فیلتر کنید؟؟؟؟
  • امیررضا AE ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    30 48
    انصافا دیگه اینستا جای خانواده نیست فیلتر کنن مردم کلی وقت مفید خواهند داشت
    • IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
      27 12
      جواب بی ارادگی امثال شما را مردم نباید بدهند، بفهم
    • IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
      9 23
      واقعا خانواده ها رو از هم میپاشونه خیلی مزخرفه همه رو بی دین کرده این اینستا لعنتی
    • M GB ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
      26 8
      اعتراض داری تو از اینیستا استفاده نکن
    • M GB ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
      14 3
      تو استفاده نکن الان بری گوشی تو نگاه کنی میبینی تو داری راس میگی پاکش کن
    • سید IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
      6 4
      حرفت درسته
  • مسعود IR ۰۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    15 29
    شبکه ملی اینترنت و پیام رسان داخلی درست کنید تا افراد بتوانند پیام بگذارند و خرید و فروش بکنند و سپس اینستا گرام را ببندیم الان هم ببندید مشکلی نیست تازه تبعات منفی کاهش می یابد
  • طاهر IR ۰۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    18 8
    اگه تونستین فیلتر کنید
  • IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    18 3
    اگه شما میتونید گرونی را کم کنید
    • farshad IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
      34 7
      خب فیلتر کنن .ماهم ۴۰تا فیلترشکن نصب میکنیم مگع تلگرام فیلتر نکردین چطوری داریم استفاده میکنیم . اگع فک کردین مردم رو میارن ب برنامه های چرت شماااا مثل سروش این فکر از سرتون بکنید بیرون بچهااااا هرکی قبول داره بزنه لایکووووو
  • R IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    16 3
    واقعا خسته نباشید دلاوران مجلس که به فکر مشکلات مردم هستید همه این این گرونیا علتش فقط اینستاست آره فیلتر کنید.ما خوبیم
  • ملودی ۰۰۹۸ IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    15 38
    خدا خیرشون بده خدا رو شکر که فیلتر هیچ قطع بشه مبدونین این اینستاگرام باعث بی ابرویی چه دخترایی و خانواده هایی شده باعث چه خودکشی هایی شده شرف و ابروی دختر ایرانی خرد شده به امید خدا قطع و فیلتر بشه الهی امین.
  • IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    31 2
    اگه میتونی گرونی رو فیلتر کن ، بدبختی و بی پولی مردم رو فیلتر کن ، گرونی خونه ، ماشین ، اجاره و ...................... رو فیلتر کن و......... کل جهان دارن از اینستا و تلگرام و ..... استفاده میکنن . توقع دارید مردم از پیام رسان های بدرد نخورتون استفاده کنن . یه کم به فکر آسایش مردم باشید .
  • Bomb IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    13 1
    با فیلتر کردن اینستاگرام ایا می تونیم با پیام رسان های داخلی ازاد باشیم و هر حرفی رو هر ویدیویی رو بتونیم با سلیقه های خودمون بدون ترس از هیچ ارگانی درست و ارسال کنیم؟
  • امین کریمی کیا IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    7 18
    سلام لطفا این اینستگرام را مسدود کنید ویا از بیخ حذف شه چیه اخه فساد زندگی ملتو بهم میریزن اون کارایی که ملت بلد نیستو یادش میدن کانون گرم خونواده از هم پاشیده نشه ممنونم.
  • گمنام DE ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    6 17
    بزنید فیلتر کنید این ابزار شیطانو
  • محمد IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    5 17
    فیلتر کن این صاحب مرده رو فقط شده رقص
  • ناشناس IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    6 5
    اینستا مثل تلگرام نیست
  • گم نام IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    6 10
    بهتر
  • ماهان AE ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    6 1
    عجب
  • علی US ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    8 11
    اینستا یک فضای فان داره. هر کسی کسب و کارشو برده سمت اینستا ادم بی سوادیه. چون همه کارشناسان میگین بیس کار شما باید سایت شما باشه. شما باید سایت بزنید و از اینستا برای کشوندن افراد به سایت استفاده کنید. اما خب توی ایران اکثرا سواد و توانایی سایت رو ندارن و چپیدن تو اینستا.
  • a.m.f IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    10 2
    آخه پروفسور ها نهایتا مثل فیلتر تلگرام شه دیگه....همه با فیلتر شکن وارد میشن...مردم غذا ندارن بخورن اینا ب فکر فیلتر اینستان.دلار ۲۰ تومنی.پراید ۹۰ ملیونی.و..... اینارو جمع کنین.
  • IR ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    6 6
    نبابد بسته بشه اما نباید به امان خدا هم رها بشه . چون خطراتش هم زیاد هست در این صورت
  • IR ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    0 8
    تخریب مجاس جدبد با کلید واژه "بستن اینسناگرام" تئسط رسانه های حامی دولت کلید خورده
  • IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    3 5
    در حالی که مجلس دهم به دنبال گسترش شبکه ملی اطلاعات و دسترسی آزاد مردم به شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی بود . بسی خندیدبم . اون مجلس داغون اصلاح طلب فقط به فکر جیبشون بودن و حمایت از دولت مطبوع و نه گسترش گسترش و ازادی مردم و دلسوزی برای جوانان حاضر در این فصا
  • IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    4 9
    تمام دغدغه های نمایندگان علارغم تیتر تخریبی شما درست و به جا هست . چرا باید یک سوم ترافیک اینترنت ما صرف شبکه ای بشه که پست سردار سلیمانی رو حذف میکنه ؟ حالا کاری به اسیهای اخلاقی و فرخنگیش ندارم اصلا
  • Hsdi IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    10 6
    جوری میگن اینستا مثل اینکه درد مملکت فقط اینستاگرام دلار شده بیست تومان و به زودی سی تومان هم خواهد شد شما به فکر اینستا گرامید واقعا ادم از حرصش نمیدونه چی بگه خوشحالم که هیچ وقت تا حالا رای ندادم
  • IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    5 8
    ولی اگر اینستا فیلتر بشه خوش به حال واتس اپ میشه چون تلگرام هم فیلتره
  • Milad IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    7 4
    اینستاگرام نباشه باید دیگه چیکار کنیم بشینیم حرفای این مفخر های اقتصادی رو گوش کنیم
  • Milad IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    8 3
    اگه اگه فیلتر کنن با فیلتر شکن میریم
  • ناشناس IR ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    3 0
    چی بگم والله
  • IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    6 0
    دستشون رو دکمه فیلترینگ نمی ره ولی شاید منظور شون این بوده با آرنجی یا با پا و یا نشسته روی فیلترینگ اینستا رو فیلتر کننن.
  • ZAHRA IR ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    14 14
    ای کاش اینستاگرام فیلتر میشد تا اینهمه فیلم وعکسهای کثیف منتشر نمیشد .....کاش میشد فیلتر بشه
  • ZAHRA IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    12 8
    از تمامی کسایی که طرح فیلتر اینستا رو‌ریختن تقدیر وتشکر‌ میکنم واقعا متشکر .....تا این همه خانمها فیلم وعکسهای کثیف پخش نکنند
  • IR ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    5 4
    عرضه دارین اول یک شبکه اجتماعی خوب بسازین که خودتون کنترلش کنین بعد حرف مفت بزنین. کل دنیا داره از همین شبکه ها استفاده میکنن هیچی نمیگن چون توان ساختشو ندارن خب شما اول توانایی شو پیدا کن بعد بیا حرف بزن مجلسی ها هم به جای این بحث های بیهوده بهتره تورم رو کنترل کنن که امون مردم رو بریده
  • ریحان AE ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    5 6
    خیلی عالیه
  • هموطن IR ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    12 1
    بهتر نیست اولویت مجلس معیشت واقتصاد باشه که مردم روزبه روز بدبختر میشن
  • ناشناس IR ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    32 1
    اول مشکلات گرانی راحل کنند زندگی مردم را نجات دهند نماینده انتخاب نکردیم که اینستگرام را فیلتر کنندهمین اول اول کار دنبال حاشیه نباشن
  • IR ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    14 2
    بله فیلتر بشه خیلی خوب می شه بهترین راه اینکه بودجه بذاریم دور ایران را دیوار بکشیم واگر بشه اسمان راهم یه جوری بپوشونیم دیگه بهترمیشه واگر بشودگرانیها را زیادکنیم تا مردم دیگر نفس نتونند بکشند دیگه بهتر بهتر میشه خلاصه نمایندگان دلسوز اولویت را از انستگرام می خواهند شروع کنند
  • علی IR ۰۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
    3 0
    آموزش استفاده صحیح از این فضاهاواین که در این فضاها باید اخلاق،انسانیت و قوانین جامعه ،خانواده و...رعایت شود،داده شود. بعضی افرادهستدکه برای کسب درآمدو یا کمک به این کاربه سراغ این ابزارها میروندکه البته بعدازفیلتر لازم هست که از آن ها هم حمایت صورت بگیرد،ولی نباید اصلا به این شبکه ها وفضا ی مجازی به تنهایی برای کسب درآمد نگاه کرد.آن هم شبکه هایی مثل اینستاگرام و... برخی افرادهم به دلیل نبود کنترل به اندازه ی کافی در محتوا دچار انحرافاتی در زمینه های مختلف ازجمله اخلاقی حتی بدون خواست خودمی شوند.اگر ایمان به خدا،آگاهی از ضرر ها و کنترل هوای نفس قوی داشته باشند تا حدودی می توان از به وجود آمدن این انحرافات جلوگیری کرد.عده ای هم هستند که شاید بیماردل و یا...باشند و به انتشار محتواهای زشت و مستهجن در این فضاها بپردازند و به گسترش فساداخلاقی کمک کنند.که این گونه افراد باید چه درداخل و چه درخارج جلویشان گرفته شود زیرا این فضاها و در کل اینترنت رابه فضایی ناامن برای دیگرافراد، جوان ها و به خصوص خانواده هاتبدیل می کنند.برخی افرادهم هستندکه به حقوق یکدیگراحترام نمی گزارندکه بایدبا اینهابرخوردشود.
    • BestC IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۲
      1 0
      قربون دهنت واقعا درست گفتی
    • یسا IR ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۲
      0 0
      فقط می تونم بگم عالیه
    • AAA IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۲
      0 0
      درود
    • رضا IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۲
      0 0
      کنترل هوای نفس ،راه حل بسیاری از مشکلات در همه زمینه هاست اخلاق و انسانیت و رعایت هنجار ها هم بسیار مهم اند.
  • فیصل IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    2 2
    خوب
  • naser IR ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    3 4
    فیلتر چیه بابا با فیلتر شکن باز میکنن مثل تلگرام ی کار کنید کلا برداشته بشه برنامه مزخرف چه بدرد میخوره شده فحشا خونه همش ترویج بی فرهنگی بی عفتی
  • IR ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    4 5
    اینستاگرام رو لطفا فیلتر کنید.
  • محمد IR ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۷
    6 6
    اینستاگرام پره فساد و فحشا شده خدا کنه فیلتر بشه
  • IR ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    0 2
    تو این تاریخ من اینستارو با فیلترشکن باز میکنم... فکر میکنم فیلتر شده البته با نت همراه اول باز نمیشه و حتما باید فیلترشکن رو روشن کنم... روی گوشی دوستانم هم مثل اینکه عمل نمیکنه!
  • مهرداد IR ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
    0 2
    خو این که کاری نداره فیلتر شکن نصب میکنم ما به اینا عادت کردیم همه چی خوبه من چقد خوشحالم
  • مهرداد IR ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
    1 2
    خو این که کاری نداره فیلتر شکن نصب میکنم ما به اینا عادت کردیم همه چی خوبه من چقد خوشحالم
  • مرتضی IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
    4 1
    کشور دآره به وسیله گرونی خفه میشه اینجا رو فیلتر کن اون یکی رو فیلتر کن بعد ملت با استفاده از فیلتر شکن به کارشون ادامه میدن ههههههههههههههههههههه واقعان ما ملت ایران چطوری فکر میکونیم یعنی چی؟ همیشه برام این سوال بود؟یعنی چی؟
  • نامدار IR ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    6 4
    اگر بفهمین گه چند نفر آدم از اینستا نون می خورن و پول مفت به حسابتون واریز نمیشه هیچوقت این کار رو نمی کنین