آتش در منطقه حفاظت شده ارژن و پریشان کازرون زبانه کشید

عصر امروز آتش در جنگل‌های منطقه حفاظت شده ارژن و پریشان کازرون در حالی برافروخته شد و زبانه کشید که بامداد امروز (دوم تیرماه ۹۹) آتش سوزی که در یکی از مناطق این شهرستان رخ داد پس از ۹ ساعت مهار شده بود.

به گزارش ایمنا، رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کازرون در مورد آتش‌سوزی در جنگل‌های منطقه حفاظت شده ارژن و پریشان این شهرستان گفت: این حریق از عصر امروز (دوم تیرماه) در این منطقه و در حوالی چشمه وارک در محور کازرون به شیراز شعله ور شد. 

محمود جعفری افزود: هم اینک نیروهای حفاظت محیط زیست این شهرستان به همراه نیروهای اعزامی از مرکز استان و با همکاری مردم بومی منطقه یاد شده در حال مهار این آتش هستند.

به گفته وی، علت این آتش‌سوزی، وسعتی که حریق در آن حادث شده و همچنین میزان خسارت‌ها پس از عملیات فرونشاندن آتش اعلام خواهد شد. 

در ۲۴ ساعت گذشته، این دومین آتش سوزی است که در شهرستان کازرون رخ داده است.

بنا بر اظهار رییس اداره منابع طبیعی این شهرستان، نخستین حریق حدود ساعت پنج بعدازظهر یکشنبه (یکم تیرماه ۹۹) در کوه جنوب شهر کازرون مشرف بر روستای گلستان اتفاق افتاد.  

مجتبی ایران محبوب بیان کرد: این آتش سوزی گسترده ساعت ۲ بامداد امروز (دوشنبه) پس از حدود ۹ ساعت مهار شد. 

وی، علت این حریق را عامل انسانی بیان کرد و گفت: در این آتش سوزی تعدادی از درختان جنگلی شامل بنه، بادام کوهی و بلوط و سایر درختان جنگلی از بین رفت.

شهرستان کازرون در فاصله ۱۲۰ کیلومتری غرب شیراز قرار دارد.

منبع: ایرنا

کد خبر 430098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.