عروس ناقل کرونا بود/ دستگیری دو رمال مجازی

دعوای حیرت‌انگیز دو همسایه قرچکی، شلیک‌های وحشت‌آور در جشن عروسی زوج آبادانی، مرگ نوزاد ۱۰ ماهه در وان پر از آب، ناقل اصلی کرونا در مراسم عروسی، دستگیری دو رمال مجازی و غرق شدن جوان تهرانی در آب‌های رامسر را در بسته حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اختلاف قدیمی بین دو همسایه تهرانی اتفاق تلخی را رقم زد.

فرمانده انتظامی شرق استان تهران از شناسایی عامل هتک حیثیت شهروند قرچکی خبر داد و گفت: ادامه اختلاف بین این افراد به فضای مجازی اینستاگرام کشیده شد.

کیومرث عزیزی گفت: بنابر اعلام و مراجعه یکی از شهروندان مبنی بر هتک حیثیت توسط فردی ناشناس و منتسب نمودن اعمالی خلاف واقع در فضای مجازی، پرونده در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی در ادامه اضافه کرد: پس از اقدامات فنی کارشناسان پلیس متهم شناسایی و او را احضار کردند و پس از مواجهه شاکی با متهم، او شناسایی وچنین اظهار کرده است که این شخص همسایه من است و چندی پیش با او اختلاف پیدا کردم.

این فرمانده انتظامی با اشاره به معرفی متهم به مراجع قضائی، افزود: یکی از جرایم فضای مجازی ایجاد مزاحمت و نشر اکاذیب علیه افراد حقیقی و حقوقی است و متهمین به گمان اینکه هیچگاه شناسایی نمی‌شوند اقدام به ارتکاب جرم در این فضا می‌کنند.

وی گفت: پلیس فتا به صورت شبانه روزی آمادگی مقابله با جرایم رایانه‌ایی را دارد و از عموم مردم در خواست داریم در صورت مشاهده هر گونه جرایم رایانه‌ایی مراتب را سریعاً از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.CyberPolice.ir بخش گزارش مردمی اطلاع دهند.

شلیک‌های وحشت‌آور در جشن عروسی زوج آبادانی

جمعیت زیادی در یک جشن عروسی در آبادان حضور پیدا کرده بودند که برای خوشبخت شدن عروس و داماد به رسم قدیمی طایفه این زوج جوان تیراندازی‌های وحشت آوری در منطقه سلیچ آبادان صورت گرفت.

در حالی که با افزایش مبتلایان بیماران کرونا در استان خوزستان بویژه در شهر آبادان روبرو هستیم، اما متأسفانه روز ۳۰ خرداد شاهد برگزاری یک مراسم عروسی در منطقه سلیچ کوچه سیدنور غربی بودیم که در این مراسم بیش از هزارا میهمان حضور داشتند.

اعضای این طایفه بزرگ در منطقه سلیچ از ساعت ۲۲ تا یک بامداد ۳۱ خرداد ماه با اسلحه کلت طارق و شکاری تیراندازی‌های وحشت‌آوری کردند که این تیراندازی باعث ایجاد ترس و وحشت بین اهالی این منطقه شد.

در این مراسم جشن عروسی یکی از خوانندگان معروف عرب نیز حضور داشت که همین امر باعث بیشتر شدن جمعیت و ازدحام مردم در این جشن عروسی در روزهای پر خطر کرونایی شد.

نوزاد ۱۰ ماهه در وان پر از آب در یک قدمی مادر خفه شد

فرمانده انتظامی شرق استان تهران از خفه شدن کودکی ۱۰ ماهه در وان حمام در این شهرستان خبر داد.

کیومرث عزیزی گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر خفگی یک کودک ۱۰ ماهه در حمام منزلی واقع در زیبا شهر"قرچک" و انتقال وی به بیمارستان شهید ستاری، بلافاصله مأموران انتظامی برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: با حضور مأموران در بیمارستان و اعزام به محل حادثه مشخص شد یک کودک دختر ۱۰ ماهه توسط مادرش داخل وان حمام گذاشته شده تا بازی کند و خودش به امور منزل مشغول شده و بعد از ۵ دقیقه به دخترش سر می‌زند و متوجه می‌شود که صورت کودک در آب فرو رفته و دیگر نفس نمی‌کشد.

فرمانده انتظامی شرق استان تهران در خاتمه با اشاره به اینکه تحقیقات پلیس در این رابطه ادامه دارد، تصریح کرد: علی رغم حضور عوامل اورژانس و انتقال کودک به بیمارستان متأسفانه جان خود را قبل از رسیدن بیمارستان از دست داده بود.

عروس ناقل کرونا بود

فاطمه نوروزیان، مسئول کمیته آموزش و اطلاع‌رسانی مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان دراین باره گفت: چند روز پیش بود که یک عروس ناقل ویروس کرونا در میهمانی عروسی خود در قشم بیش از ۷۰ نفر از میهمانان را به کووید ۱۹ مبتلا کرد، عروس این مراسم یک هفته قبل از مراسم علائم سرماخوردگی داشته که متأسفانه بدون توجه به آن، یک هفته بعد، اقدام به برگزاری مراسم می‌کند و به‌دنبال آن ۷۰ نفر نیز مبتلا می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه با وجود تعطیلی تالارها شاهد افزایش برگزاری این مراسم‌ها هستیم، ادامه داد: شخص استاندار تأکید کرد، جلوگیری از این مراسم به فرمانداران و بخشداران واگذار شده است و باید با صاحبان این مراسم‌ها جدی‌تر از قبل برخورد شود.

دستگیری دو رمال مجازی

رئیس پلیس فرودگاه کشور از دستگیری دو رمال و دعانویس در فضای مجازی خبر داد که به وسیله آلات و ادوات شیطان پرستی از هموطنان اخاذی می‌کردند.

حسین مهری افزود: در پی رصد همکارانم در پلیس فرودگاه کشور در فضای مجازی، کانالی دارای یک میلیون عضو شناسایی شد که در این کانال تبلیغات برای رمالی، دعانویسی و جادوگری تبلیغ می‌شد؛ گردانندگان این کانال با فریب دادن هموطنان اقدام به اخاذی و دریافت وجوهات می‌کردند.

وی با بیان اینکه عده‌ای به بهانه رفع مشکلات روحی و روانی هموطنان از طریق وسایل جادوگری و شیطان پرستی اقدام به ارائه مشاوره به آن‌ها می‌کنند، تصریح کرد: بالغ بر ده‌ها میلیارد ریال کلاهبرداری توسط این افراد صورت گرفته است.

رئیس پلیس فرودگاه کشور افزود: متهمان پس از ارائه مشاوره به هموطنان از طریق پست برای آن‌ها لوازمی ارسال می‌کردند که در این بین ابزارآلات شیطان پرستی و جادوگری نیز به چشم می‌خورد.

وی ادامه داد: در پی تحقیقات انجام شده مشخص شد که متهمان خود دچار مشکلات روحی و روانی هستند، عده‌ای به جای اینکه به افراد متخصص و پزشکان مجرب مراجعه کنند به افراد رمال و دعانویس رجوع پیدا کردند، خواهش من از این افراد این است که برای رسیدگی مشکلات خود به متخصصین مراجعه کنند تا مورد کلاهبرداری قرار نگیرند.

رئیس پلیس فرودگاه کشور با بیان اینکه فقط در یک مورد متهمان از یکی از مراجعان مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان کلاهبرداری کردند، افزود: از همه کسانی که به طریق رمالی و دعانویسی از آن‌ها کلاهبرداری شده درخواست داریم تا برای شناسایی متهمان به پلیس فرودگاه کشور مراجعه کنند، ضمناً شهروندان می‌توانند هرگونه فعالیتی را در این زمینه به سامانه ۱۱۰ گزارش دهند.

جوان تهرانی در آب‌هایی ساحلی رامسر غرق شد

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان رامسر از غرق شدن یک جوان تهرانی در منطقه شنا ممنوع آب‌های ساحلی این شهرستان خبر داد.

نیما رمجی گفت: این جوان ۲۴ ساله حوالی ظهر جمعه ۳۰ خرداد ماه هنگامی که در محدوده‌ای از ساحل کوثر که نقطه حادثه خیز و شنا ممنوع است وارد آب شد و در حال شنا بود، غرق شد.

وی افزود: مأموران انتظامی و امداد نجات شهرستان پس از اطلاع از این موضوع بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند و جسد غرق شده این جوان را از آب بیرون کشیدند و تحویل پزشکی قانونی دادند.

کد خبر 430073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.