فروش چهار میلیون تومانی سینماها در روز اول بازگشایی

اطلاعات سمفا و سازمان سینمایی کشور نشان می‌دهد که تنها ۳۴۸ بلیط سینما در روز یکم تیرماه به فروش رفته که اکثر آن‌ها مربوط به فیلم‌های اکران نشده "شنای پروانه" و "خوب، بد، جلف ۲" است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سامانه مدیریت فروش و اکران سینما (سمفا) طرح تازه سازمان سینمایی بود که در سال گذشته معرفی شد. این سامانه قصد دارد تا از بلیط فروشی در سینما انحصار زدایی کند و سامانه یکپارچه‌ای به وجود آورد ضمن اینکه در راستای سیاست‌های شفاف‌سازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آمارهای فروش روزانه روی این سامانه قرار خواهند گرفت.

سمفا درست در روزهای شیوع ویروس کرونا و تعطیلی سینماها به مرحله بهره‌برداری رسید که همین مسئله باعث شد تا ساز و کار آن مشخص نشود. حالا و همزمان با بازگشایی سالن‌های نمایش، سینمای ایران یک عنصر جدید دارد. سازمان سینمایی کشور امروز (دوم تیرماه) آمار استخراج شده در سمفا درباره میزان فروش بلیط برای روز اول بازگشایی سینماها را منتشر کرد.

این آمار نشان می‌دهد که در بین سینماهای عضو این سامانه که بخش بزرگی از سینماهای کشور را شامل می‌شود، تنها ۳۴۸ بلیط به فروش رفته است. اغلب این بلیط‌ها در زمان پیش فروش فروخته شده‌اند و به همین دلیل مربوط به فیلم‌های "شنای پروانه" و "خوب، بد، جلف ۲" هستند. فیلم‌هایی که در دقیقه ۹۰ از اکران انصراف دادند، اما طبق آخرین اخبار بار دیگر از چهارشنبه (چهارم تیرماه) روی پرده نقره‌ای خواهند آمد.

با آغاز به کار چهار درگاه فروش بلیت متصل به سمفا به نام‌های آپ، ایرانتیک، سینما بلیت و سینما تیکت، میزان فروش هر فیلم به تفکیک روز، سالن، سانس، قیمت بلیت و فروشنده (نام درگاه فروش) در قالب دو جدول منتشر شد.

سینماهای عضو سمفا در روز اول اکران جمعاً چهار میلیون و ۱۰۰ هزار تومان فروش داشتند که جدول آن در اینجا قابل مشاهده است.

کد خبر 429959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.