بازگشت شنای پروانه و خوب، بد، جلف!

به نظر می‌رسد تهیه کنندگان دو فیلم "شنای پروانه" و "خوب، بد، جلف" راضی به اکران‌ شدند و این دو اثر از چهارم تیرماه اکران می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جنجال‌ها بر سر اکران دو فیلم "شنای پروانه" و "خوب، بد، جلف ۲" همچنان ادامه دارد. شب گذشته برخی منابع خبری ادعا کردند که با جلب رضایت سازندگان فیلم‌ها، این دو اثر سینمایی از چهارم تیر بر روی پرده نقره‌ای خواهند رفت. این برای چندمین بار است که خبر اکران و انصراف این فیلم‌ها از سینما به گوش می‌رسد.

این دو اثر، تولیدات سینمایی گرانی هستند و برای ساخت‌ها هزینه‌های بسیاری صورت گرفته است، به همین دلیل تصمیم سازندگان برای اکران بسیار پر ریسک بود. در شرایطی که کرونا همچنان سایه سنگین خود را بر جهان انداخته، هیچ پیش بینی از وضعیت فروش بلیط نمی‌توان داشت. اما نیاز به پیش بینی نیست! حتی اگر در این شرایط و با توجه به پروتکل‌های بهداشتی اعلام شده (نظیر فروش ۵۰ درصد ظرفیت سالن) استقبال مخاطبان نیز "خوب" ارزیابی شود؛ باز هم اکران چیزی جز "ضرر" ندارد.

به همین دلیل پیش از اکران از سوی دولت و به طور خاص سازمان سینمایی همچنین شهرداری تهران قول حمایت از فیلم‌هایی که تصمیم به اکران دارند، داده شد. حتی سازمان سینمایی اعلام کرد که اگر فیلمی از اکران انصراف دهد شش ماه از نمایش محروم می‌شود، تهدیدی که البته هیچ تأثیری نداشت، زیرا "شنای پروانه" دو روز پیش از اکران و "خوب، بد، جلف ۲" شب قبل از اکران انصراف دادند!

پس از انصراف این دو فیلم، موجی از نارضایتی در بین مخاطبان، سینما داران و بخش دولتی سینما به وجود آمد. حتی برخی سینما داران اعلام کردند که در صورتی که این دو اثر شاخص اکران نشوند، سینماهای خود را بازگشایی نخواهند کرد. از طرفی دیگر دولت انتظار داشت با پشت سر گذاشتن مرحله آخر بازگشایی‌ها، شرایط به حالت پیش از کرونا برگردد و با بازگشایی تمام کسب و کارها به شعار "هم‌زیستی با کرونا" یک قدم نزدیک‌تر شود.

در نهایت به نظر می‌رسد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان سینمایی کشور به جای تهدید وارد عمل شدند تا رضایت تهیه کنندگان "شنای پروانه" (رسول صدرعاملی) و "خوب، بد، جلف ۲ " (محسن چگینی) را به دست آوردند.

براساس اعلام رسول صدرعاملی شب گذشته جلسه‌ای در وزارت ارشاد برگزار و مقرر شد تا به احترام مخاطبان این دو فیلم از چهارشنبه چهارم تیرماه بر روی پرده نقره‌ای بروند. تاکنون این تازه‌ترین خبر درباره وضعیت سینماها پس از بازگشایی است و معلوم نیست که تا چهارشنبه باز چه اتفاقاتی رخ دهد.

کد خبر 429916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.