"دارا یکم" از ۴ تیر قابل معامله می‌شود

معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: با توجه به اینکه از چهارشنبه (۴ تیر) نیز واحدهای صندوق واسطه‌گری قابل معامله است، هر کسی می‌خواهد واحدهای این صندوق را بخرد یا بفروشد باید اول کد بورسی بگیرد و در سامانه سجام ثبت‌نام کند.

به گزارش ایمنا به روابط عمومی سازمان خصوصی سازی به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)، عباس معمار نژاد کرد: از امروز، اول تیرماه نماد نخستین صندوق واسطه‌گری مالی یکم به نام "دارا یکم" در بورس باز می‌شود و افراد می‌توانند ارزش آن را در پرتفوی (ترکیب سهام) خود ببینند.

معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی اظهار کرد: با توجه به اینکه از ۴ شنبه (۴ تیر) نیز واحدهای صندوق واسطه‌گری قابل معامله است، هر کسی می‌خواهد واحدهای این صندوق را بخرد یا بفروشد باید اول کد بورسی بگیرد و در سامانه سجام ثبت‌نام کند.

وی در مورد کسانی که زیر سن قانونی هستند، گفت: برای افرادی هم باید از طریق ولی آنها در سامانه سجام ثبت‌نام شود و کد بورسی گرفته شود تا بتواند معامله واحدهای صندوق واسطه‌گری مالی را انجام دهد.

معمار نژاد در مورد آخرین آمار از خریداری واحدهای سرمایه گذاری صندوق واسطه‌گری مالی یکم بیان کرد: ۳و نیم میلیون نفر برای خرید واحدهای صندوق واسطه‌گری مالی یکم ثبت‌نام کردند که در ابتدا ۶,۱۰۰ میلیارد تومان واریز کرده بودند اما از این مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان تکراری بود و در نهایت پنج هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان پول از طریق این صندوق جمع‌آوری شد و واحدهای این صندوق را فقط افراد حقیقی خریداری کردند. البته از روز چهارشنبه که واحدهای این صندوق در بورس قابل خرید و فروش می‌شود هم افراد حقیقی و هم حقوقی می‌توانند آن را خرید و فروش کنند.

وی در مورد ارزش واحدهای صندوق واسطه‌گری مالی افزود: طبق آخرین آمار ارزش هر واحد ۱۰ هزار تومانی آن به بیش از ۲۰ هزار تومان یعنی بیش از دو برابر افزایش یافته است.

معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی در مورد واگذاری صندوق ETF بعدی گفت: صندوق بعدی در تیر ماه ارائه می‌شود.

کد خبر 429873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مجتبی IR ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
    0 0
    سلام، همش دروغه من از اپلیکیشن آپ برای نه نفر از اعضای خانواده خرید کردم ولی هنوز برا هیچ کس نو پرتوفی نیومده ، حتی درخواست کارگذار ناظر رو هم توی ایزی تریدر مفید زدم. لطفاً پیگیری کنید
  • احسان IR ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    0 0
    سلام هنوز اطلاعیه تغییر کارگزار ناظر صادر نشده از کی تغییر کارگزار ناظرو انجام بدیم خوب قراره فردا معامله بشه اخه ممنون راهنمایی بفرمایین