تولید بیت کوین مصرف برق برخی شهرستان‌ها را افزایش داده است

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اصفهان گفت: مصارف تولید رمز ارزها یا بیت کوین یکی از نگرانی‌های شرکت توزیع برق استان است که درصد مصارف برخی شهرستان‌ها را افزایش داده است. این موارد توسط شرکت برق و نیروی انتظامی در حال شناسایی است و پس از شناسایی همه دستگاه‌های آنها ضبط و با آنها برخورد قانونی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمید علاقه‌مندان پیش از ظهر امروز _یکشنبه یکم تیرماه_ در نشست خبری، اظهار کرد: امسال توانستیم در حوزه پاسخگویی به مراجعان حدود ۷۵ درصد ارتباطات مردم با این شرکت را به صورت غیرحضوری و از طریق درگاه‌های الکترونیکی انجام دهیم و برای ۲۵ درصد باقیمانده طبق توافق‌نامه‌ای با دفاتر خدماتی استان همه خدمات این شرکت امروز به صورت غیرحضوری انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شرکت توزیع برق استان با دو هزار و ۵۰۰ پرسنل مشغول به کار است، افزود: در خصوص اقدامات پیشگیرانه در شرایط کرونا در ماه‌های فروردین و اردیبهشت علاوه بر الکترونیکی کردن خدمات و کاهش حجم مراجعات حضوری مردم، توانستیم ۳۵ درصد فعالیت کارکنان را به صورت دورکاری طراحی کنیم و امیدواریم بتوانیم این وضعیت خدمت رسانی غیرحضوری را حفظ کنیم.

پرداخت ۹.۵ میلیارد تومان مشوق به مشترکان شرکت توزیع برق

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اصفهان تصریح کرد: پویش "الف و ب" در سطح وزارت نیرو انجام شد و سال گذشته این پویش در استان اصفهان باعث افتتاح پروژه‌های متعددی شد که در مجموع ۱۸۰ میلیارد تومان از پروژه‌های استان در این پویش اجرا شد و پیش‌بینی می‌کنیم بتوانیم در سال پیش رو علی رغم مشکلات اقتصادی معادل میزان سال قبل افتتاح پروژه در استان داشته باشیم.

وی با اشاره به رونمایی از سامانه "هما" در استان اصفهان، اظهار کرد: هر ساله با آغاز فصل گرما استان‌ها موظف به مدیریت مصرف مشترکان خود هستند که امسال یک هزار و ۸۶۵ مگابایت سهم مدیریت مصرف و صرفه‌جویی استان اصفهان است که با گذشت دو هفته (از ۱۵ خرداد) تا به حال موفق شدیم تا نزدیک این سقف برسیم که با مشارکت مشترکان می‌توانیم از خاموشی‌های گسترده جلوگیری کنیم.

علاقمندان افزایش دو تا سه درجه‌ای دمای هوا را یکی از دلایل افزایش میزان مصرف مشترکان دانست و گفت: تعدادی از شهرستان‌های استان در دو هفته اخیر مصارف بیشتری داشتند که کاشان و آران و بیدگل افزایش مصرف ۱۸ درصدی، تیران با افزایش ۳۰ درصدی و شاهین‌شهر با افزایش ۱۶ درصدی مصرف برق روبرو بوده‌اند.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی میزان رشد شرکت توزیع برق سه درصد بوده است، افزود: میزان رشد این شرکت تا به حال ۱۲ درصد بوده که این رقم رشد بسیار مناسب و خوبی است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اصفهان در خصوص میزان مشوق‌های پرداخت شده به مشترکان، تصریح کرد: سال گذشته میزان مشوق‌های پرداخت شده در داخل استان به مشترکان مبلغ ۹.۵ میلیارد تومان بوده است که این رقم مجموع ارقامی است که از مهرماه تا آخر سال در قبوض آنها اعمال می‌شود و بدین ترتیب مبلغ قبوض مشترکان کاهش می‌یابد.

وی در خصوص ساعات پیک مصرف برق گفت: از ساعت ۱۲ تا ۱۶ عصر بازه اصلی زمانی است که مشترکان باید مصرف خود را کاهش دهند و مشترکان خانگی که از ۳۰۰ کیلووات در ماه بیشتر مصرف کنند قبض آنها ۱۶ درصد جریمه می‌شود که این ۱۶ درصد به صورت پلکانی اعمال می‌شود.

علاقمندان در خصوص مشترکان دارای کنتورهای فهام یا هوشمند، اظهار کرد: میزان مصرف مشترکان بزرگ صنعتی و کشاورزی که دارای کنتورهای فهام یا هوشمند هستند را می‌توان در تمام ساعات کنترل کرد همچنین در بخش مصارف خانگی هم استان اصفهان دارای یک میلیون و پانصد هزار خانوار است.

مصارف تولید رمز ارزها از نگرانی‌های شرکت توزیع برق استان است

وی در خصوص مهمترین نگرانی شرکت توزیع برق استان اصفهان، اظهار کرد: مصارف مشترکان بزرگ یا مشترکان خانگی نگرانی خاصی برای ما ندارد و مهمترین موضوع این است که متأسفانه شاهد مصارفی هستیم که ممکن است این نوع مصارف استان ما را زیر سوال ببرد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اصفهان در تشریح این موضوع گفت: مصارف تولید رمز ارزها یا بیت کوین یکی نگرانی‌های شرکت توزیع برق استان است که بخش زیادی از مصرف برق در برخی شهرستان‌ها را به این سمت برده و درصد مصارف این شهرستان‌ها را با افزایش روبرو کرده است که این موارد در حال شناسایی توسط شرکت برق و نیروی انتظامی است و پس از شناسایی همه دستگاه‌های آنها ضبط و با آنها برخورد قانونی می‌شود علاوه بر این توسط شرکت برق و اداره تعزیرات جریمه می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه از سال گذشته دستورالعمل نصب کنتورهای اختصاصی برای تولید رمز ارز یا بیت کوین ابلاغ شده است، تصریح کرد: این نوع مشترکان می‌توانند برای نصب کنتور اختصاصی و درخواست انشعاب آنکه تعرفه‌هایی بالاتر از دیگر مشترکان دارد اقدام کنند که به دلیل اثرات افزایشی ماینرها از این افراد می‌خواهیم که در طول خرداد تا شهریورماه مصرف خود را قطع کنند تا به شبکه برق دیگر مشترکان صدمه‌ای وارد نشود و دچار خاموشی در استان نشویم.

علاقمندان در خصوص تجاوز از دیماند مشترکان دیماندی، اظهار کرد: برخی از صنایع و مشترکان بزرگ از سهم دیماندی برق خود تجاوز می‌کنند و بیش از میزان خریداری شده خود در طول سال مصرف می‌کنند که این باعث می‌شود شهر یا استان مربوطه با وضعیت قرمز روبرو شود و شبکه دچار قطع ناگهانی شود.

وی با بیان اینکه در طول دو هفته از ۱۵ خردادماه تاکنون ۱۳ درصد افزایش مصرف داشته‌ایم، خاطرنشان کرد: سال گذشته ۳۵ اخطار به ادارات استان داشتیم که اخطارها منجر به قطع نشد و برای ادارات استان هم طرحی داریم که بعد از ساعت اداری نباید مصرفی به جز مصارف ضروری داشته باشند و مقرر شد اداراتی که الگوی مصرف را رعایت نکنند به عنوان اداراتی که نتوانسته‌اند صرفه‌جویی کنند معرفی شوند.

کد خبر 429860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.