مزاحمت مارها برای شهروندان بجنورد

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بجنورد گفت: ماموران این سازمان در بهار امسال با درخواست شهروندان به رفع ۵۸ حادثه مزاحمت حیوانات امدادرسانی کردند که بیشترین آن مربوط به مارها بوده است.

به گزارش ایمنا، مجید گریوانی اظهار کرد: مابقی حوادث مربوط به مشاهده گربه، موش و یا حتی شنیده شدن صدایی در یک بخش از منزل بود که البته عمده این موارد توسط خود شهروندان نیز قابل رسیدگی و رفع است اما متأسفانه با بی توجهی مردم انرژی زیادی از نیروهای آتش نشانی گرفته و باری مالی به این سازمان تحمیل می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: هزینه‌های سازمان از جیب خود مردم و از محل بهای خدمات تأمین می‌شود و حمایتی از سوی هیچ ارگان دولتی نمی‌شود بنابراین لازم است مردم با تماس‌های مهم یاری رسان سازمان باشند تا بتوانیم خدمات رسانی مناسب داشته و توان خود را صرف حوادث اساسی و نیازهای اصلی شهروندان کنیم.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بجنورد با اشاره به فرسودگی تجهیزات سازمان آتش نشانی این شهر، افزود: تمامی تجهیزات این سازمان مربوط به قبل از تأسیس استان و در مرحله فرسودگی است و مردم با تماس‌های غیر مهم و جزئی، ممکن است در ارائه خدمات به حوادث مهم خلل ایجاد کنند.

گریوانی به ۳۰ مورد حادثه مشاهده مار در سه ماه ابتدای امسال اشاره کرد و گفت: این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۲۷ مورد بوده است.

وی با اشاره به افزایش تعداد عملیات‌های مربوط به مار در یک ماه اخیر که بر اساس نظر کارشناسان آتش نشانی، به بارندگی‌های مناسب بهار امسال بر می‌گردد، افزود: از مجموع گزارش‌های رسیده مبنی بر مشاهده مار در سال جاری، پنج مورد پیدا نشد، از مابقی مارها پنج حلقه غیر سمی و بقیه سمی و حتی از نوع افعی بود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بجنورد خاطرنشان کرد: بارندگی‌های شدید و سیل‌آسای بهار پارسال باعث پر شدن تمامی خندق‌ها، جوی‌ها و از بین بردن علف‌ها شده بود، اما امسال بارندگی‌های نرم و بدون خطری را داشتیم که موجب رویش علف‌های هرز و غنی‌تر شدن مراتع و نیز فضاهای رهاشده شهری شده و همین امر سبب جذب حیوانات مزاحم و کمین کردن آنها در میان علف‌ها شده است.

گریوانی با اشاره به آغاز طرح علف زنی و نیز هرس درختان شهر از دو هفته قبل به صورت محله به محله، گفت: برچیده نشدن علف‌های هرز از اطراف شهر و منازل، می‌تواند موجب کشاندن این حیوانات به داخل محوطه‌های شهری و خانه‌ها شود.

وی بر هرس درختان و نیز از بین بردن علف‌های هرز و ضایعات در داخل حیاط منازل، به ویژه در طبقه همکف تاکید کرد و گفت: هر چقدر منازل تمیزتر و محیط زندگی به لحاظ مسائل طبیعی پاکیزه‌تر باشد، حیوانات در آن احساس آرامش نکرده و به دامن طبیعت بر می‌گردند.

منبع: ایرنا

کد خبر 429850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.