می‌خواهیم تاثیر کرونا بر مشکلات غذایی را به حداقل برسانیم

مدیر گروه تحقیقات انستیتو صنایع غذایی کشور، گفت: به دنبال مداخلاتی هستیم که تأثیرگذاری کرونا ویروس و مشکلاتی که برای امنیت غذایی مردم به وجودآورده است را به بتوانیم به حداقل برسانیم.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی انستیتو صنایع غذایی کشور، فاطمه محمدی نصرآبادی، اظهار کرد: در حال حاضر تحقیقاتی در خصوص تأثیرگذاری کرونا ویروس بر روی امنیت غذا داریم که بسیاری از اطلاعات خود را از طریق پرسشنامه آنلاین انجام می‌دهیم و این روش محدودیت‌هایی را به دنبال دارد و شاید همه اقشار جامعه را پوشش ندهد.

وی، درباره فعالیت‌های تحقیقات سیاستگذاری و برنامه ریزی غذا و تغذیه انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور، گفت: وظیفه این گروه فراهم آوردن شواهد پژوهش محور جهت ارتقای غذا و تغذیه جامعه است و اینکه راه حل‌هایی را برای بهبود وضعیت تغذیه مردم ارائه دهد که مهمترین و بیشترین جنبه‌ای که این گروه بر روی آن کار کرده، امنیت غذا و تغذیه است.

مدیر گروه تحقیقات سیاستگذاری و برنامه ریزی غذا و تغذیه انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور، تصریح کرد: امنیت غذا و تغذیه به این مفهوم است که شرایطی را در جامعه فراهم کنیم تا مردم در همه زمان‌ها بتوانند به غذای کافی و ریزمغذی‌های موردنیاز و زندگی سالم و فعال دسترسی داشته باشند. این در حالی است که بسیاری از کشورها بر روی این مسئله کار می‌کنند.

نصرآبادی ادامه داد: یکی از مواردی که در سال‌های اخیر بر روی آن کار کردیم، تأثیر سیاست‌های مختلف دولت بر روی امنیت غذا و تغذیه مردم ایران بوده است که یکی از این سیاست‌ها که در کشور مشهور بوده، تبدیل سیاست یارانه کالایی به یارانه نقدی است که متأسفانه این مورد در گروه تحقیقات سیاستگذاری و برنامه ریزی غذا و تغذیه بر امنیت غذای مردم مؤثر نبوده و حتی در مواردی نا امنیت غذا را افزایش داده است.

وی تاکید کرد: ما همچنان بر روی امنیت غذا و تغذیه و البته جنبه‌های دیگری همچون سیاست‌های ایمنی غذایی، سیاست‌های آموزش و پرورش برای وضعیت غذایی دانش آموزان، که همکاران فعالیت دارند، در حال کار کردن هستیم.

مدیر گروه تحقیقات سیاستگذاری و برنامه ریزی غذا و تغذیه انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور، درباره سند جامع امنیت غذا و تغذیه که در سال ۹۱ نوشته شده و طی سال‌های اخیر این سند ارزشیابی شده است تا شاهد میزان موفقیت سند در بهبود تغذیه جامعه باشیم، گفت: با توجه به تحریم‌های کشور در حال بررسی بر روی امنیت غذایی هستیم که چه مداخله‌ای در خصوص امنیت غذا و تغذیه می‌توانیم انجام بدهیم تا دسترسی جامعه ما به غذای سالم و کافی بالاتر برود.

کد خبر 429810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.